Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: vi-som-är-sockerberoende
Läst 723 ggr
Anterrabae
0

nu sitter jag här och äter...

Blev tipsad om spanska mandlar på Kif… De hade väldans bra värden mellan P Kh och F..  Så jag testade, kännde direkt att dessa kommer inte hem mer.. eller iaf inte på ett tag. Jag kan inte låta dem vara, inte en chans. Jag visste att det skulle kunna bli så eftersom jag reagerar PRECIS så på alla andra nötter och mandlar jag provat.. Men dessa kunde ju vara annorlunda *pah*

Det har gått bättre än med andra nötter och dyl eftersom de inte är så söta.. Begäret är inte lika stort.. Men jag kan inte låta bli.. Går och plockar hela tiden, en här två där osv.

Missen jag nyss gjorde var att jag åt ganska många (ett 10-tal) före lunchen… Nu efter lunch är jag inte mätt, har även trykt i mig blåbär och grädde. För mycket blåbär dessutom.. Så nu kryper det.. I hela mig. Jag ska lägga mig och sova middag lite.. hoppas att det ger med sig tills jag vaknar igen.

*känner efter oh upptäcker att jag har hjärtklappning*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Kia
0

Känner igen mig väldigt i det där. Och man noterar inte ens att man gör det. Man vet att det är fel ändå fortsätter man. Ibland undrar jag vad det är jag håller på med sen går det en 20 minuter sen är jag där igen…. Suck!!!!

Alla nötter och mandlar går absolut inte för mig. Detta blir snacks och det kan jag bara inte undvara tyvärr. Det är att väcka den Björn som sover tyvärr att äta mellan de målen som jag har på min matplan.

Mitt beroende väcks genast och jag kan bara inte sluta precis som du, en där och två där…… Sen plötsligt vaknar jag till och nu när jag är så medveten om min sjukdom så inser jag vad jag håller på med, det är ännu värre när jag sen inte kan sluta trots att jag vaknar till….

Tänker på dig , vet hur tufft det är…..

Kram

Anterrabae
0

mandlarna tog slut.. och i ett par dagar har jag ätit lite russin och torkade aprikoser och annat dumt.. Fakir på måndag.. Det värsta är att man fortsätter utan att vara riktigt sugen heller.. Man bara stoppar i skallen.

Men som sagt nya tag var det.. *ler*

//Ida

Margareta
0

Det går i alla fall lättare att bryta för varje gång man går igenom det. Jag vet hur jag kämpade mot dyligt när jag först blev medveten om det. Nu har jag "verktyg" som hjälper mig och då är det lättare att bryta, jag går inte ner mig lika djupt.

Numer pensionär i Nynäshamn

Anterrabae
0

Går inte ner mig så djupt heller.. men just när man kommer på sig undrar man vad som blev fel.. och hur det kunde hända..

Imorrn startar en fakirperiod.. det ska bli skönt.

//Ida

Margareta
0

Man har kommit långt när man ser fram emot avgiftningsperioderna!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

Anterrabae
0

Jo det är sant.. men man vet ju av erfarenhet hur mycket bättre man mår på andra sidan avgiftningen. Det är värt allt.

//Ida