Idag startar resten av mitt liv..
Nu ska jag ta mig i kragen. Verkligen.
Fakir ska det bli en period framöver. Hoppas att jag kanske tom kan gå ner lite i vikt.. Det känns inte som det är en omöjlighet nu.. Men vi får väl se. Det känns som det har hänt något i kroppen som jag inte kan sätta fingret på. Ska dessutom försöka få in i calcounter så jag hamnar på tillräcklig mängd mat.
Dessutom har jag hoppat på träningsutmaningen.. *bevare mig väl* men jag hoppas att det ska bli bra. Dock misstänker jag att hösten kom igår. Det är fortfarande varmt och soligt och så, men något har slagit om, det känner jag i kroppen. Har lite ondare i lederna och musklerna än jag har haft. Men ett annat som är positivt är att nervsmärtorna nästan är borta.. *lycklig*
Men… (varför måste det alltid komma ett men..?) Jag har ingen lust att äta, jag börjar bli hungrig, men jag är inte sugen på något. Allt bär som emot. Jag vill ha macka.. helst tunnbröd med smör och messmör… eller rostad macka.. Jag får koka mig ett ägg.. äta det och koka ett till om det skulle vara så.. Steka lite bacon. Jag tror att kroppen känner och hjärnan känner att nu blir det en neddragning på de kolhydrater den faktist fått hitills.. och den protesterar!
*suck* lite tungt är det..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Vad duktig du är, lycka till!
Lycka till, med din envishet kommer Du att klara det till slut!
Numer pensionär i Nynäshamn
Lycka till säger jag med, du kommer att fixa det.
passa på att koka flera ägg på samma gång så har du bara tt gå i kylen och plocka ett
Tack alla.. =)
Gillar inte kokta ägg som dom är.. men annars är det ett bra tips, kommer nog göra så iaf..
Har just genomlevt min andra dag fakir. Det går bra och jag håller mig mätt. Jag är lite orolig för att jag inte får i mig tillräckligt med fett bara.. Kan man räkna in kokos i fakiren om man gör tex smörbollar? Annars får jag lära mig att tycka om potkäs i större doser än bara lite.. Tänkte att man kunde ha smörbollarna varvat med potkäs som "fettutfyllare" om man märker att det inte gått så bra.. Äter ju mycket mindre mat nu.
kanske snarare var en fråga för Kolhydrater… *kom på*
Upptäcker att jag går och suktar efter mörk choklad och grädde med bär, sådant som jag unnat mig tidigare speciellt när jag haft sug..
Men det går bra, och det lär bli lättare ju mer tid som går.
//Ida
Lycka till vill jag också säga
Stort lycka till från mig med! Du är så stark som kan bryta allt på en gång och köra fakiren! Djupt imponerad!
/Linda
Haha… nu gäller det att hålla koll på vilken sajt man skriver på Ida… Lycka till i vilket fall…
Numer pensionär i Nynäshamn
Margareta.. Jo jag kom på det.. Det blir ju inte lättare av att samma personer (nästan) är på båda..
Linda: Det är inget att vara imponerad över.. eller kanske lite., men det är det enda sättet att bli "nykter" Inget nedtrappande funkar.. det är knappt att ett upptrappande från fakir funkar utan att jag tappar kontrollen.
//Ida