Annons:
Etikettövrigt
Läst 1785 ggr
Babydino
10/23/13, 11:47 PM

E-Cigaretter och dess vätska

Hej hej. Jag undrar om det är någon här inne som kan säga mig om det spelar någon roll vilken typ av vätska man använder till sin e-cigg. Det finns massa olika märken. Jag orkar inte beställa mina vätskor varje gång jag ska köpa nya, så undrar om man kan ta ett annat märke som går att köpa i vanlig tobaks affär här i Sverige? Typ som E-juice/E-Liquid. Innehåller alla vätskor samma sak, eller är det olika sammansättningar för att passa den ena e-ciggen bättre än en annan? Eller spelar det ingen roll?

Annons:
thenameless
10/24/13, 12:52 AM
#1

saxat ifrån SvD: "I Sverige bedömer Läkemedelsverket att e-cigaretter och påfyllnadsvätskor som innehåller nikotin omfattas av läkemedelslagstiftningens krav. Några e-cigaretter som är godkända som läkemedel finns inte på marknaden i dag. Det är således inte tillåtet att sälja sådana produkter i Sverige."

Sorry

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Babydino
10/24/13, 2:16 AM
#2

Jag har utan nikotin och jag vet flera ställen som säljer

[Mustangcab]
10/24/13, 2:24 AM
#3

Jo det är tillåtet att  sälja i Sverige och säljs mycket i södra delarna av landet. Vad det är för några vätskor och om det är bättre än det som  ingår i vanliga cigaretter är experterna dock oeniga om.

Babydino
10/24/13, 11:46 AM
#4

Nu var det så att jag inte frågade hur vida de är lagliga eller inte, frågade om vätskorna var specifikt uttagna att passa en specifik e-cigarett eller om det är samma innehåll i alla vätskor bara att det är olika märken.

Gronstedt
10/24/13, 12:28 PM
#5

TS, jag föreslår att du läser innehållsförteckningarna.

Babydino
10/24/13, 12:35 PM
#6

#5 Jo, sant. Men tänkte om det var någon som kunde säga det direkt så att jag slipper springa runt i varje affär och kolla om de innehåller samma sak. 
Har även googlat på olika smaker men kommer inte fram till något.

Annons:
Upp till toppen
Annons: