Vitaminer
Är det någon som andvänder några vitaminder eller andra kosttillskott?
Ja, massor, olika i olika perioder.
ja ibland när jag känner att det behövs
Ledins komplett
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Försöker låta bli. Jag vill så gärna tro att man kan få i sig alltm an behöver via maten. Jag körde ett tag med c-vitaminbrus, men läste någonstans att "bruset" leder till försurning av kroppen vilket inte är nyttigt, så jag slutade med det. Omega-3 (Eskimo, flytande) köpte jag en flaska, men jag har glömt att köpa en ny, så det rann liksom ut i sanden det med. Periodvis använder jag proteinpulver utan sötningsmedel som måltidsersättning när jag inte hinner/orkar laga mat.
/Linda
Jag försöker undvika en massa piller men jag är tvungen att äta levaxin.
Som kosttillskott äter jag Magnseium, annars får jag sendrag i benen på nätterna. Olidigt! Magnesiumtabletterna hjälper.
Haha, ursäkta att jag skrattar men jag kom just ihåg att under en period så var jag beroende av att svälja piller och då köpte jag massor av vitaminer. Jag var ju så trött dessutom, pga sockret och maten, så jag behövde ju massor av vitaminer. Tyckte jag.
Idag använder jag inget sånt. Nån gång ibland tar jag Rosenrot och Echinaecea men det är sällan. :)
Har sällan värk heller nuförtiden…
Vad är rosenrot bra för? Var hittar man det?
Man hittar det i hälsokostaffärer.
Användningsområde: För förbättrad skärpa och koncentration. Vid tillfällig mental trötthet.
Skärpa och koncentration behövs här. Jag är virrigare än en professor ibland. Ska prova. Tack!
#7 Jag har provat det efter sjukdom och när jag varit väldigt trött, både psykiskt och fysiskt. När jag sovit en massa men ändå inte blivit riktigt pigg.
Fast jag har fått lite samma kick ibland av att äta massor av kokosfett, så det funkar också. ;) Man blir pigg!
jag äter massor massor och åter massor med kosttillskott.. Men så har jag massa diagnoser och äter massa läbbiga mediciner oxå som dränerar mig på vitaminer och mineraler.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Jag och min man har börjat dricka "Blutsaft" det innehåller en massa olika örter, finns att köpa i hälsokostaffärer, och det fungerar verkligen uppiggande.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
rosenrot är en adaptogen vilket betyder att den normaliserar i din kropp. Min lärare åt rosenrot för att gå ner i varv och få mindre energi men andra har den till att få mer energi

Tack för alla svar,
Jag brukar periodvis äta rosenrot och så tar jag Omega 3.