Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettövrigt
Läst 6951 ggr
Anonym
0

passivt påtänd ???

Nu är det så att min kompis frågade mig om man kan bli passivt påtänd (av cannabis), men eftersom jag inte håller på med sånt och inte har en aning så frågar jag er då jag också blev nyfiken..
(visste inte vart/vilket forum jag skulle fråga)

vallhund
2

Ja, självklart om man sitter i ett rökfyllt rum t ex. Eller om någon smugit ner det i sånt man äter eller dricker.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

thenameless
0

Precis andas du in röken spelar det ingen roll om någon annan inhalerat den strax innan. effekten blir kanske lägre då du inte får i dig lika mycket. men ja du hajar

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Anonym
0

#1 Nu menade hon en joint typ, så det har alltså också effekt. om någon står tillexempel bredvid så blir den också påtänd ?

#2 läskigt ! Tycker jag :P

thenameless
0

#3 Ja om du står bredvid och drar i dig röken så blir du påverkad precis som med tobak

vallhund
0

#3 Det beror ju på hur mycket cannabis jointen innehåller samt dess kvalité, hur nära man befinner sig o hur ventilationen är om man är inomhus.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anonym
0

4# & 5#   Skrämmande !

thenameless
0

#6 Det är så det fungerar med rök, alla som är i närheten påverkas, inte bara den som tände elden

Anonym
0

#7 Jo det klart. Jag vet att passiv rökning är farligt, men jag trodde inte att man kunde bli passivt påtänd faktiskt.

Farwuq
1

För min del, så tror jag inte att man blir särskilt mycket "påtänd". Koncentrationen av rök är väldigt mycket lägre än det är för den som själv drar in röken från jointen.

Påverkan är nog minimal, jämfört med den som själv röker.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Anonym
0

#9 det var så jag tänkte också. Läste också på flashback att chansen att bli passivt påtänd är minimal, men alla har olika åsikter, så det är svårt att få ihop något vettigt svar 😛

Farwuq
0

Jag har min uppfattning.
Givetvis beror det också på var man är. Är man ute i det fria så är nog påverkan minimal. Sitter man inne i en trång kammare med fyra som röker ständigt och fönstret är stängt, så kan man nog bli snurrig.

Men man blir aldrig lika snurrig som de som röker.

👍

[babsaan]
0

Vid en vanlig joint tror jag knappast det att man skulle bli hög, men om personen sitter och röker hink ska du nog se att det händer grejer.

Farwuq
1

Nja… Bulkrökning är nog inte så vanligt. 

😉

Om jag vore en haschrökare/hampodlare och hade mycket god tillgång till blommande cannabisplantor. Så skulle jag göra ett koncentrat med lösningsmedel och använda oljan i rent medicinskt syfte. Att använda dem i russyfte tycker jag är slöseri med en förnämlig medicinalväxt.

😟

Anonym
0

#12 vad är röker hink  ? ☺️

#13 ja jo, i medicinskt syfte hade det varit helt okej tycker jag..

thenameless
0

Flashback är en superb sajt, om man vill ha det senaste skvallret. Se bilderna som vanliga tidningar inte får/vill trycka och deras namn.

Flashback är också en superb sajt om man vill lära sig hacka. få tips om programmering och sånt. Även för att diskutera censur och politik som bland annat detta.

Flashback domineras dock av Drogliberaler som tycker att det är helt okej att röka en "feting" och odla eget igarderoben.

Sälja hembränt man tillverkat i källaren till barn och alla andra som vill ha.

Jag skulle inte lita på vad de har att säga i alla ämnen, använd hjärnan när ni besöker deras frum.

Anonym
1

#15 Och hur skulle jag kunna veta det ? Jag googlade lite snabbt, jag håller inte till på det forumet….

Freke
1

Sen är det ju så att THC är fettlösligt, så för att bli påverkad av det, måste du utsatts för det ett antal gånger, så att det redan finns i kroppen..
Att vistas i passiv påverkan en eller två gånger, ger inte direkt något.
Inte mer än möjligen illamående.. för att man utsätts för något man inte utsatts för tidigare

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Ebolaa
0

Du blir kanppast hög, vissa människor blir ju inte ens höga första gångerna dom faktiskt röker en joint. 

Röken stiger ju också uppåt i ett rum och den skulle bli väldigt utspädd av bara en joint så, NÄ.

MEN ett faktiskt sätt att bli hög på av cannabis är genom "Hot Box" eller"Budder Hot Box" som innebär att man röker in ett rum ordentligt med cannabis och sedan sitter där tills man är nöjd…. 

http://www.youtube.com/watch?v=65K2c1lYAr0

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.