Dra ner på snusandet
Jag snusar för mycket kan säga att jag snusar två dosor per vecka och ska nu dra ner på det. Jag testar en metod idag det är att snusa bara två snusar Per dag. Jag tar en innan jag åker buss till gymnasiet och en när jag kommer hem och har den hela kvällen tills jag ska sova. Jag vill gärna fortsätta snusa men skära ner på det till två snusar eller tre snusar per dag. Alltså på ren svenska snål snål snusa för jag vill att dosan ska räcka i tre till två veckor. Kan även till lägga att jag bara snusat i några veckor och är redan storsnusare
Vad jag har förstått så är det inte mycket för en snusare att ta en dosa om dagen. Så om två dosor räcker i en vecka är du ingen storsnusare direkt. Med det sagt så tycker jag det är toppen att du vill dra ner på det. Börja med att hoppa över de "onödiga" snusarna, de som du lägger in bara för att. Vänta tills du känner ett riktigt sug istället.
En här på jobbet kör med havregryn som hon stoppar in istället för snus, tydligen ska havre vara abstinenslindrande, kanske kan vara något att varva med, hon gör det mycket för ritualen att stoppa in och ha något under läppen.
Man blir knappast storsnusare på några veckor.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Precis min tanke med att inte över snusa bara för att. Men det ska bli en kall och go prila hemma sen.
Jag kommer alltid snusa men snusa utan onödiga snusar
#5 om du ändå ska dra ner på det kan du ju lika gärna sluta
Varför vill du fortsätta snusa?? Jag trodde ungdomar idag var betydligt smartare och vetande… Ngn storsnusare är du definitivt inte. 1 dosa/dag är normalt för en snusare.
Inte blir man beroende på någon vecka heller, så lägg ner dumheterna medans tid är!
Jisses…
Jag vill inte sluta!!
#8: Du gör som du vill! Men många på den här sidan kämpar med att de vill sluta med olika bruk men inte förmår, så det kan lätt bli förvirrande när du har den inställningen.
#8 Varför?
#10 Hon är beroende även om hennes beroende inte har eskalerat pga dålig ekonomi
All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….
#11 hon har snusat i några veckor och då ca 1-2 dosor/vecka. Ca 4 snusar/dag, så njae, beroende…
Jag är beroende ja och det verkar otroligt men sant jag märkte det i går för jag hade huvudvärk och senare på dagen så frös jag inne hemma Och det var 28 eller runt där och kändes som det var -1 inne och mina händer var svin kalla även övriga jag var svinkall. Jag förs till och med under täcket och även om fötterna trots att jag hade dubbel strumpor. Jag tror jag har fel vana in lärd för jag rökte lika mycket Som jag snusar nu. Igår snusade jag inte på hela dagen mer än när mitt jobbiga sug kom
Varför förminska/förlöjliga ts och ifrågasätta om hon är storsnusare/beroende eller ej? Fokusera i stället på att hon gör rätt i att dra ner på eller ännu hellre sluta helt med snuset.
Så du försöker byta ut cigaretter mot snus?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Nopp rökte innan
Du sa ju att du önskade dig nån extrasnuns eller nått
Om hon var rökare innan kan jag mycket väl se att hon är beroende av snus så fort, hon var redan nikotinberoende men bytte bara sätt att få in det i kroppen. Lycka till med att dra ner :)
P.S om du vill dra ner på nikotinet gå tillbaka till rökningen, mycket lättare dra ner på rökning än snusning
#18 Hon var rökare i två veckor innan.
Har nu över lägt att sluta helt med snus ! Har nu lite frågor om suget hur lång tid tar de innan de slutr ? Jag kände i veckan att nej vad lönlöst att snusa ! Så nu gäller de att närver finns med och stoppar de. Så vill faktist tacka alla som sagt att jag ska sluta !:) Så är nu inte snusare mer !
Grattis till ett bra beslut 🙂
Kämpa på. det är vad jag vet jobbigt att sluta snusa då det av någon anlening brukar ge ett starkare beroende än cigaretter, Men du kan om du vill och har bestämt dig.
Bara att skriva av dig här när det känns tungt. Det hjälper vissa.
All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….
Ja ska skriva av mej och be om råd när suget kommer smygande.
Jag fick även veta att killen min har slutat med snus så nu känns de ännu lättare när han inte gör de för att tro på de helt så vill jag se med egna ögon.
Hade snus till idag och lör men slängde ut skiten i sopptunnan de ända jag inte tänker slänga är min plåtdosa sprar min tändare som minne för rökningen som är dåligt och nu dosan.