Annons:
Etikettnarkotikaberoende
Läst 1904 ggr
[Gladamarsvin]
2013-12-13 09:43

Kommer vägen vara kämpig ut från suget efter snus?

Jag  har nu frågor  på hjärnan!

Kommer de ta lång tid innan jobbiga suget slutar?
Hur lång tid tar de innan munnen blir helt återställd igen för har ju lite frätskador från snuset.

Hur gör jag för att hålla mej borta från de ?

Kommer mitt hjärta gå ner i varv för de har ju öktat nu när jag snusat ?

Anledningarna att jag slängde snusen !

1. de är dyrt för mamma att köpa ut 

2. Jag tröttnade på smärtan i läppen av snusen som frät.

3. Jag vill ha ett normalt liv utan snus i skalen hela tiden.

4. Snuset styrde mej jag styrde inte de

Annons:
[rumelle]
2013-12-13 11:07
#1

Jag har inte svar på alla frågor. Men slemhinnan i munnen kan ofta bli helt återställd efter snusning, framförallt om man inte har snusat i någon längre period. Om tandköttet har dragit sig tillbaka så växer det inte ner igen, men slemhinnan i övrigt kommer att bli frisk igen. Det läker snabbt i munnen och man brukar kunna märka skillnad bara efter någon vecka.
Jag tror att det är individuellt hur lång tid det tar innan suget lägger sig. Försök att hålla dig sysselsatt. Kanske köpa sockerfria tuggummin och tugga när suget kommer, så har du iaf någonting i munnen. Har hört om de som provat att lägga t.ex. en liten bomullstuss under läppen just för att de saknar känslan.
Berätta för dina vänner att du har slutat och be dem att inte bjuda dig även om du skulle fråga om det.

[Gladamarsvin]
2013-12-13 11:15
#2

Ja de är ett veck vid tandköttet så de kommer alltid vara ett veck där?

Ångar att jag snusat och rökt 😭

Freke
2013-12-13 12:23
#3

Suget kommer å sitta i länge, det är svårare att sluta snusa än att röka.. Det är min erfarenhet iallf..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[Gladamarsvin]
2013-12-13 13:00
#4

Blä orkar inte vänta så länge ;)

Gaiezza
2013-12-13 18:40
#5

Var inte du storsnusare och planerade att aldrig sluta snusa? Snälla nån, varför tar du upp x antal trådar om att du gillar att snusa och sen att du inte vill det längre? Samma sak med din rökning? 

Haha, "storsnusare" efter två månader.. Grattis.

Bacon, svaret är bacon. 

exitingsvillemo
2013-12-13 20:02
#6

Du har snusat 2 dosor per vecka i 2 veckors tid. Du är INTE och har aldrig varit ngn storsnusare.

Att sluta snusa efter två veckor är inget problem när man snusat så lite som du gjort!

Varför vill du göra dig till ett offer hela tiden?

Annons:
Upp till toppen
Annons: