Annons:
Etikettberoende
Läst 894 ggr
[AnnaRen]
12/28/13, 5:31 PM

Cigaretter..

Mår inte alls bra nu..

Har slutat röka efter 11 års rökande. Detta är första gången alltså. Jag höll mig i en månad ungefär, sen drack jag och rökte. Rökte dock inget mer efter det. Har nu hållit mig i ca 80 dagar, tills i helgen då jag rökte igen då jag drack!

Sen rökte jag inget efter det. Nu i går kväll drack jag vin, blev lite full och kände att jag var tvungen att ha en cigg. Det ligger ett öppet ciggpaket i skåpet så jag tog ett par cigaretter.

Hade enorm ångest när jag vaknade, eftersom jag gjorde det i smyg! Nu har jag kvar två cigaretter.. och jag har tagit mig en. Jag SKÄMS..

mår illa över mig själv ..

Jag intalar mig själv att nu är det ju bara en cigg kvar, den kan jag väl ändå röka.. sen får det vara bra. Snart är det ett nytt år,..

Jag kommer att ta den sista ciggen och må dåligt i all evighet.. Det hemska är att jag vågar inte berätta detta för någon, för jag skäms.. så otroligt mycket.

För jag vet att jag klarar av det.. men jag är så frestad just nu! Jag klarar av allt, jag har kämpar glöden.. men fasen va onödigt detta känns..

Ångest är inte att leka med.. :(

Annons:
VildaVittra
12/28/13, 6:50 PM
#1

Som jag ser det har du två saker att lära.

1. Du är inte redo för alkohol

2. Hur enormt fel det kan bli av att ha cigaretter hemma.

Ha inte ångest, du har ju möjligheten att lära dig av det som hände.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sivlin
12/28/13, 7:34 PM
#2

Känner igen mej det du skriver angående sprit o cigg

Jag har rökt sedan jag gick i skolan ca 40 år men gav mig tusan på att jag skulle sluta för ca 2år sedanHöll upp i nästan ett år, men tog en grogg för mycketGenast var jag igång igen

Har kommit fram till att jag ska göra ett nytt försök nu igen,för nu vill jag sluta för gott Men Jag vet att det inte kommer att bli lätt

Vi kanske kan stötta varandra o puffa varandra????

Du nämner att du får ångest försök att skyffla den under mattan

det måste vi göra För annars går det inte om man måste känna ånger varje gång man tänder en cigg.

Skriv ett par rader så kan vi hjälpas åt kanske

Upp till toppen
Annons: