Blir tokig!!
Jag vill ha Coca Cola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Massor av Coca Cola! Eller vilken annan J-la läsk med socker som helst! Men helst Coca Cola!
Tror jag blir tokig!

Då jag får sådant sug brukar jag ta ett glas med citronvatten, det brukar hjälpa ibland.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag ska försöka med det. Tack!!

_**/Mvh Anne
Helena Ring någon……………Har du någon du kan ringa? bara för att bli av med tankarna. Det brukar hjälpa mig eller du ät en bit ost eller ngt fett det brukar hjälpa mig…..
Jag brukar vanka omkring och vifta med armarna, svära och banka huvudet i väggarna ibland när det sätter åt - och till sist kan jag bara skratta åt mig själv. Fast jag både bor och jobbar ensam förstås, kan se litet skumt ut i sällskap
!
#5 nädå- fullständigt normalt beteende!

#5 Instämmer till fullo med #6 Fullt normalt :-)
Tack för era tips! Just nu känns det lite bättre, men det kommer snart krypande igen. Fredag innebär läsk och godis (tillsammans med familjen, alla andra dagar och fredag själv utan andra) Ska försöka få i mig lite mat nu. Ska ta en loka till maten, dricka ur flaskan o se om jag kan lura mig själv :-)
Ät smör i mängder ikväll till middagen. Det hjälper. Skär smör med osthyveln och lägg på maten. Låter kanske läskigt men då blir du mätt.
Sen om du ändå blir sugen sätt dig här vet jag…. Skriv vad du vill om vad du vill. :)

Än så länge har jag inte ätit något otillåtet *stolt* Men än är inte slaget vunnet, det är många timmar kvar till sängdax. 
Ta nu timme för timme då
Kram

Ha!! SEGER! Nu ska jag gå och lägga mig och inget har kommit in i munnen förutom vatten!!! Bäst jag kastar mig i säng innan jag "ångrar" mig.
Kram till er alla och ett jätte tack för hjälpen och tack för att ni finns!
Sov gott Helena och du klappa dig själv på axeln för du är bra:)
Kram

#11 Härligt! Grattis till en avklarad dag =)
_**/Mvh Anne

Sov gott ni också! :-)

Jag tror att jag har blivit beroende av kolsyrat vatten istället! Började att tvinga i mig detta (istället för Cola) och har sedan april gått ned 14 kilo i vikt. Nu smakar all läsk sött och äckligt - vill bara ha Ramlösa, Loka el. liknande 

Ja så mitt tips är alltså att Helena ska försöka byta ut Colan mot Ramlösa :)
Ja, kanske kan man lura sig själv med att det är kolsyrat….har aldrig prövat på det..

#16 Tack för tipset. Det är bara det att Loka och annat kolsyrat vatten smakar blä tycker jag. Jag kan dricka det men inte är det gott :-) Men självklart om man kan komma ifrån Cola/läskbehovet så försöker jag gärna. Det är nog en vanesak. Och om du gått ner 14 kg så är det helt klart värt det!
Idag har jag nog sovit bort de värsta abstinenstimmarna. Får se hur det går i kväll. Än så länge har inget otillåtet åkt in i munnen. Ska äta lite mat nu, försökte övertala gubben att ha i riktig grädde men det gick inte. :-) Fett är farligt ;-)

#18 - oops, 13 kg skulle det vara…
Jag gillade inte alls kolsyrat vatten tidigare. Nu när jag har vant mig så är det ett måste. De sista 4 kilona har rasat bort av andra anledningar, men jag håller mig fortfarande till vatten. Syndade med en Cola på restaurang i veckan men det var inte gott :(

Jag har precis köpt stora godispåsen som kommer gömmas till kvällen när min pojkvän kommer hem.. Det är en snyft dag i dag, en typisk dag då jag inte gör så mycket annat än gråter.. Inte mycket som går åt mitt håll i dag…

#19 Celia , 14 kg är 13 kg med lite felmarginal ;-) Det är jätte bra ! Men du måste vara rädd om dig samtidigt och äta ordentligt. *kram* Önskar jag hade kommit lika långt i viktminskningen, men än går det åt rätt håll.
Har just ätit strimlad lövbiff med stekta kantareller ihopgeggat med cremefraiche, vitlök, salt och peppar. Mums!!! (Hoppas att det bara var tillåten mat? Men jag tror det) Tack och lov för LCHF och släng dig i väggen viktväktarna!! Snart har hela helgen gått utan att jag ätit eller druckit något otillåtet. Inte ens när det bjöds på fika hos svärmor och svärfar tog jag något annat än vatten. Känner mig riktigt stolt!
#20 Jag känner igen mig i dig, jag var också sån att jag köpte och åt massor av godis, läsk och snacks när jag var nere (vilket var/är väldigt ofta) men nu har jag gett mig hundan på att inte göra det och LCHF kosten hjälper faktiskt enormt mycket. Jag vill ge dig en styrkekram! Jag vet hur det är. *kram*

Vad är det här med LCHF? Vet någon en bra informerande tråd någonstans?

På kolhydrater iFokus finns mycket om LCHF. LCHF är lågkolhydrat högfetts kost enkelt förklarat. Här är en bra länk:
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=lchf_grupper

#23, den sidan var lite "stökig" jag vet inte riktigt vart jag ska leta i bloggen.. jag får nog skriva en egen tråd på kolhydrats sidan.. men där är det bara LC sidor.. men det kasnke är samma sak?
Hej MazarinRebus!
#20: Been there, done that! Det känns för dj*vligt ibland, och då är godiset en tröst. Försök bara tänka på att inte skämmas för att du köpt det, känn efter i stället varför du behöver det. Ditt godissug är ett problem att analysera och försöka avhjälpa, inte något skamligt!
Förlåt om jag lägger mig i, men jag har ofta känt mig usel för att jag inte har den där omtalade "karaktären" att stå emot, så jag ville bara påminna dig om det inte har med karaktär att göra. För mig är räddningen LCHF, titta gärna in där.

det är ingen fara, du får hemskt gärna lägga dig i. Mitt störst problem är att jag äter godis istället för mat eftersom att jag är så jäkla kräsen (du kan läsa hela historien min tråd "ätstörning?"). Men är LCHF samma sak som LC? tänkte på kolhydrats sidan där…
LC = Low Carb, HF = Hight Fat. Kolhydrater i fokus handlar om det.

aha. tack så mycket för förklaringen! :)

jag har slängt in en tråd där nu, får se om det finns någon som har något bra råd till mig, fast det har du ju själv börjat ge mig Margareta. :)