Annons:
Etikettberoende
Läst 1100 ggr
Niiinah92
2014-01-02 00:07

Ny här

Hej ny medlem här. Är 22 år och studerande. Beroende av bl.a. energidricka (dricker 3-4/dag eller fler) lyckas jag hålla uppe blir det istället lightläsk. Skräpmat är oxå en sådan där sak som eskalerat oroväckande sista månaderna och som jag äter nästan varje dag när jag är hemma i min lägenhet själv, blir det inte det blir det chips (nu snackar vi om att jag måste ha nått av detta varje dag). Kan hålla det relativt bra under kontroll när jag hälsar på hos mina föräldrar men det blir bara när jag har fler än två dagar ledigt i rad. Sist men det beroendet jag har haft längst, nagelbitning. 

De två första kan jag som sagt hålla inom rimliga gränser när jag hälsar på mina föräldrar typ en helg var femte vecka men jag vet i sjutton hur jag ska göra när jag är hemma resten av tiden. Jag vet varför jag äter och dricker som jag gör, det dämpar ångesten och ensamkänslan just för stunden, fortsätter jag dricka energidricka, fortsätter jag "må bra"……tills den burken är slut, då måste jag börja på nästa. Slutar jag med energidricka fungerar lightläsken på samma sätt fast inte riktigt lika effektivt. Chipsen och det äter jag även om jag vet att jag kommer få ont i magen under natten, jag har det aldrig hemma men varje dag svänger jag inom affären, kan inte hia mig. 

Jag har börjat träna men det är inget som verkar kunna fungera som "ersättare". Jag pratar med en på skolhälsan men känns inte alls som att hon har fattat vart mina problem ligger och jag är inte människa att förklara bättre = det känns inte som att vi kommer någonstans alls.

Jag ska sluta har jag bestämt mig för, jag ser nu att det ballat ur för långt. Hur är en annan sak. Är livrädd för det……

Annons:
vallhund
2014-01-02 10:19
#1

Hej o välkommen!

Finns det någon ungdomsmottagning där du bor?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Niiinah92
2014-01-02 22:37
#2

#1 Ja jag var där en gång men pga social fobi har jag jättesvårt att ta mig dit igen. Glömt vad hon jag pratade med hette…….

vallhund
2014-01-03 02:44
#3

Ring eller skriv, du behöver en relation till någon för att ta dig ut där du befinner dig.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
Niiinah92
2014-01-16 19:14
#5

Kuratorn på ungdomsmottagningen har en lång väntelista just nu fick jag veta idag. Hon skulle ringa när/om det blir en lucka. Står på listan i alla fall, alltid nått.

Biami1.
2014-01-16 22:05
#6

Bra jobbat att du tagit kontakt!

Annons:
Upp till toppen
Annons: