Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 1080 ggr
stormvind
2014-01-18 20:04

Alkoholfritt?

Om man har svårt att begränsa sitt alkoholintag och tycker det är gott med vin alt öl till maten. Triggar alkoholfritt vin- öl igång missbruksproblematiken eller kan man klara av det utan att det triggar igång "måste ha mer tarmen"?

Annons:
Gronstedt
2014-01-19 13:53
#1

Det är nog väldigt olika från person till person vad man går igång på. Om jag av någon anledning inte ska dricka alkohol, så dricker jag hellre vatten än något "låtsasalternativ", så jag vet faktiskt inte hur jag skulle reagera.

tlover
2014-01-19 17:11
#2

När min pappa hade varit på beroendehem eller vad det nu heter så sa dom att man skulle undvika alkoholfria alternativ eftersom det kan bli en inkörsport till att börja igen.

Nu har jag ju bara min pappa att jämföra med (jag själv och min man dricker aldrig alkohol) men han började dricka alkoholfri öl efter ett tag och snart började han dricka alkohol igen (och inte många år efter det dog han för att alla hans inre organ gav upp, han hittades inte på 2 dygn).

själv så dricker jag te som måltidsdryck om jag vill ha nått mer lyxigare än vatten (el julmust vid jul)

l'm back

Upp till toppen
Annons: