Skratta
Hittade en text i en bok som heter Stress, livets krydda och plåga av Tommy Wadebeck
Citerar
"Det kan vara viktigt att påpeka att skrika,skratta,gäspa,gråta,hosta,nysa,blåsa,vissla,sjunga,stöna och sucka både skakar om och aktiverar mellangärdet och ger därmed också impulser för både andning och stressminskning.
Skrattet är en kostnadsfri mellangärdesmassage och det gamla talesättet att "ETT GOTT SKRATT FÖRLÄNGER LIVET" är alldeles sant.
Tio allvarliga läkare uppväger inte en skrattande pajas. Skrattet ger inte bara mellangärdesmassage. Det ger också hälsa. Det ger också en avspänningseffekt…."
Kanske kan ett gott skratt hjälpa i ens största sorg. Ibland hjälper det mig. Jag har några runt mig som alltid får mig att skratta det är alltid ett säkert kort att ringa dom när jag mår dåligt. Jag vet jag lägger på luren med ett bättre humör…..
om inte annat så hjälper det att skratta åt ens stundtals patetiska belägenhet..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Bra skrivet =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
"Det är bara människan som begåvats med skrattet"
Aristoteles
Det är så viktigt att skratta, släpper så många låsningar och blockeraningar… Frigör och helar…
och det är så svårt att ta sig tid att unna sig ett riktigt skratt..
//Ida

Jag har lätt för att skratta, och jag bjuder mycket på mig själv. Jag älskar att skratta, då jag också känner att jag blir piggare och mår bättre av det !! Samtidigt så märker jag ju att andra också mår bättre, och då är det ju ännu bättre.
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Maria: Jag var som du.. sen blev jag sjuk.. NU har jag väldigt svårt att hitta tillbax… Men arbetar på det.
//Ida