Etikettnarkotikaberoende
Läst 4958 ggr
[freemansstad]
2014-01-19, 17:05

håller jag på att bli beroende?

Jag har de senaste 7 veckorna käkat benzo, inga monsterdoser men ändå. jag har inte käkat varje dag men ibland. senaste dosen tog jag i frdags, en alprazolam 0.25mg och känner mig mycket mer ångestfylld nu än vanligt, som ett mörker som sitter i magen, har även huvudvärk och är seg, är detta abstinens tro? isåfall va kan jag förvänta mig? blir det värre? jag kommer inte att ta någon mer benzo utan endast ta lergigan. så har har jag ätit: 1 Mån: Tis: 10mg oxascand Ons: 20 mg oxascand Tors: 10 mg oxascand Fre: Lör: 0.25 mg alprazolam Sön: 2 Mån: Tis : 5mg oxascand Ons: Tors: Fre: Lör: Sön: 3 Mån: Tis: Ons Tors: Fre: Lör: 5mg oxascand Sön: 4 Mån: 5mg oxascand Tis: Ons: Tors: Fre: Lör: Sön: 5 Mån: Tis: 5 mg oxascand Ons: Tors: 5 mg oxascand Fre: Lör: Sön: 6 Mån Tis: Ons: Tors: Fre: 10mg oxascand Lör: Sön: 7 Mån: Tis: Ons: Tors: Fre: 0.25 alprazolam Lör: Sön: dela gärna med er om er kunskap till en nojjig ångestfylld själ .

VildaVittra
2014-01-19, 17:13

Jag tycker det inte ser ut som det baserat på hur sporadiskt du tagit dom och vid så låg dos. Men visst finns det personer som trillar dit på direkten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Evelina!
2014-01-19, 17:21

Håller med #1. Jobbar själv inom psykiatrin och kan säga att det finns personer som käkar betydligt mer bens än vad du gör och inte är beroende för fem öre. Hade du haft ett beroende hade du förmodligen knaprat oftare och i högre doser.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[freemansstad]
2014-01-19, 18:26

okej, tack för svaren! men kan man ändå få ökad ångest när tabletten lämnar systemet?

Evelina!
2014-01-19, 18:30

#3 Jadå det kan du få. Om det är så att ångesten "inte försvunnit" under tiden som pillret verkar, pillret gör ju inte att ångesten försvinner, det maskerar bara ångesten om du förstår hur jag menar.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[freemansstad]
2014-01-19, 19:59

okej :) det är en konstig ångest, känner inte igen den riktigt, mer ihållande än den ja hade innan ja börja med benso, jag vet inte, jag nojjar nog bara väldigt mycket. men dom som får abstinens, hur lång tid från sista tabletten kommer abstinensen?

litenvovve
2014-01-19, 22:27

Jag redde icke ut det så det gick utför. Hamnade med LPT på psyk.

Har varit här en månad med nedtrappning och har knappt någon benzo kvar av mina mediciner men jag har ett enormt sug… Nu hade jag visserligen problem med Benzo kombinerat med alkohol.. Men nu efter en månad utan alkohol och knappt någon benzo är suget enooormt!

Svarar tyvärr inte så mycket på din tråd tyvärr… men suget är ENORM om man säger så..

[freemansstad]
2014-01-19, 22:52

ush ush, hur länge och ofta käka du benso då och vilka? fortsätt kämpa för fan så ska du se att det kommer belöning en vacker dag! :)

litenvovve
2014-01-19, 23:00

två år ungefär men på slutet var det minst sex stycken oxascand om dagen tillsammans med alkohol, därefter kom stesoliden. Flertalet tabletter om dagen där med. Rent för många i slutet.

Jo det är nog bara att hålla ut tyvärr. Bara till att kämpa på.  Ingenting kommer gratis! Tack för uppmaningen

[freemansstad]
2014-01-19, 23:07

okej okej, men håller du bara ut så kommer det lösa sig trotts att livet suger ibland! tack för svaret och lycka till :)

Biami1.
2014-01-20, 11:21

Har du testat alternativa ångestdämpande? Jag äter Gabapentin, som egentligen är epelepsimedicin. Jag har en stående dos 2 ggr per dag. Jag blir inte trött, som jag blir av andra lugnande mediciner. Har tidigare provat theralén, atarax och benzo.

[Borttaget]
[Borttaget] 
2014-01-22, 07:52

Inlägget är borttaget

kerstinjo
2014-01-25, 07:58

Jättebra och positivt att du är uppmärksam, för det är omöjligt att i förväg veta om man är på väg mot ett beroende.

#3 Ja, med ett bruk av benzo så dövas ångesten, man lägger locket på och ångesten kryper snällt undan.

Det fungerar jättebra för de flesta, men vissa av oss bl.a. jag klarar inget beroendemedel utan att öka, öka mängden. Ofta sker det väldigt smygande och det är listiga och falska medel eftersom ytterst få beroendemänniskor inser vad som händer.

Just därför ska du vara stolt över att du är så uppmärksam. Det ger dig många plus.

Lycka till!

//Kerstin

Kerstin 

peterlaesker
2014-01-26, 20:25

Jag brukar säga så här, när det gäller alkohol:

Prova att dricka en öl eller sprit eller vad som. Bara en, du får bara den.

Hur känns det när du druckit den?

Är du beroende så triggar den igång begäret och du vill absolut ha mer. Klarar du att bara ta den enda så är det lugnt.

/Peter

vallhund
2014-01-27, 00:14

#13 För många fd alkoholister fungerar det utmärkt, samma med benzo t ex.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Freke
2014-01-28, 12:49

#13 Det där är ett sjukt risktagande…

Se som en annan som har ett djupt missbruk bakom sig, ska jag testa  se om jag pallar att stå emot trycket/suget?

Dåligt råd skulle jag vilja påstå.

Till TS, är du orolig, ge då hellre fan i det och utmana inte ödet..
Kan du klara dig utan, varför ska du då ens testa?

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

thenameless
2014-01-28, 17:09

#15 Lysande inlägg.👍

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Upp till toppen