Nu försöker jag
Idag börjar mitt "nya" liv.
I 5 dagar ska jag enbart dricka protein med linfröolja och pshyllis frön.
5 ggr om dagen. Det ska tydligen hjälpa kroppen att vänja sig av med kolhydrater och minska lite på magsäcken.
Efter dessa 5 dagar kommer jag äta väldigt lite kolhydrater, mycket kött och grönsaker.
Redan nu tänker jag bara på mat, och det har gått en halv dag.
Till råga på det ska min pojkvän jobba ikväll så jag kommer sitta själv med matfrästelsen. Men jag måste klara det!
det kommer du att göra- timme för timme och dag för dag. Sysselsätt dig med annat- korsord kanske? Håller tummarna!
Har även köpt en motionscykel. Så idag börjar träningen också :)

Du kommer fixa det!! Och dessutom finns alla "gamla rävar" (inget illa menat) här och hjälper dig. De är kanon!!!
Kram!!
:)
Hera… Om du tar dig för det du ska göra tror jag säkerligen att du kommer lyckas. Men jag vill ändå låta dig ta del av min erfarenhet av just det du ska göra nu. Och känn nu inte att det jag skriver är negativt för det är inte så jag menar det. Kram
När jag skulle ha ut sockret ur kroppen startade jag direkt med LCHF och det är det enda som hjälpt mig alla dom gånger jag fallit att gå tillbaka till LCHF . Jag har haft fruktansvärd abstinens men har inte svält kroppen utan låtit den få i sig mat ändå och ätit mycket fett när jag behövt det. Jag har helt enkelt tillåtit mig att äta och då blir inte fokuseringen kring maten så stor eftersom jag varit mätt. Att du nu känner att du bara vill äta det är nog naturligt då du förbjudit dig själv att äta dessa 5 dagar som kommer. Då fokuserar man ännu mer på att äta tror jag.
Man blir besatt av det. Alla mina rundor på Viktväktarna är samma där. Jag har bara fokuserat på maten och då blir det så snett för mig. Jag blir helt besatt av att räkna points i det läget. Jag förstår anledningen till att du gör detta för du vill ha en clean start och kanske är det lösningen för dig och jag hoppas du lyckas.
Men om du känner att det blir för tungt skulle jag verkligen vilja rekommendera att äta LCHF mat direkt och få mat i magen istället.
Som sagt jag hoppas du inte tycker jag är negativ eller dum här för det menar jag inte. Vill bara dela med mig av vad jag erfarit men samtidigt önska dig lycka till.
Jag hoppas det blir bra för dig och jag tycker du har en oerhörd sund inställning på hur du ska äta sen.
Och Hera vi finns här för dig. Bara skriv när det blir jobbigt så du kan fokusera på annat:)
Kram Kia
Tack för stödet!
Jag förstår mig inte riktigt på LCHF. Trodde inte lök vad HC men läste ngt om det. Förstår inte riktigt vad kosten ska inehålla om man äter enligt detta.

Om du vill veta lite mer om LCHF kan du gå in på kolhydrater.ifokus för där är i princip lchfare
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har kollat där, men hittar inga direktioner.
har lagt in en länk som svar i din tråd Hera på kolhydrater
Suck, nu steker jag en kycklingfile :( Så länge klarade jag det … Men hoppar över en prot. drink nu när jag ska äta en kycklingfile. Ska dessutom cykla en stund när maten sjunkit.
glöm inte fettet bara
Går en skiva ost på filen bra?
japp men ta flera skivor du och nötter
Ja, det var en bra sida.:)
Lycka till! Nu i början av avgiftningen så kan det vara bra att du tillåter dig att dämpa suget med hjälp av fett och protein i obegränsad mängd tills du är helt mätt. Det innebär feta ostar, även brie, fetost etc. Samt smör, kött, vispgrädde o.dy. Krisar det rejält kan du vispa grädde med kakao och sötningsmedel för att klara dig undan chipsen/godiset/kakorna/pastan eller vad det nu är din hjärna skriker efter. Det tar några dagar upp till en vecka innan det lugnar sig, håll ut… *kramar*
Tyvärr kan jag omte äta grädde o söta saker för att dämpa salt suget då jag inte alls gillar söta saker :/ Men en bit ost hjälper alltid :)
Cyklade precis i 30 min. Känns bra nu.
Har idag endast ätit räkor i olja, en kycklingfile med ost på och 2 eller 3 proteinare med linfröolja och pshylliumfrön :) Normalt sätt äter jag 4 ggr mer på en dag, dessutom alltid färdiga frysta rätter, nudlar eller ngt med potatis. Och jag brukar alltid bara sitta hemma.
Nu ska jag cykla var dag och skriva upp allt så jag ser om det blir några framsteg!
Lycka till, önskar dig allt gott!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
HAr förresten inte rökt sedan i lördags natt.
Hera.. menar du att du ska skriva upp vad du äter? bra grej i början tycker jag med :)
En sak jag gjorde i början innan jag kom på vad jag klarade ut och inte var att skriva upp känslan hur jag kände efter jag ätit. Sugen eller inte. osv…. Då har du koll och kan gå tillbaka sen lär du dig så småningom vad du kan och inte …..
WOW väldigt imponerad ang. din rökning. Starkt jobbat att ta två saker i en smäll…. Du är på G det är jätte roligt att läsa :)
Ja, att skriva upp båda mat och cykling och vikt.
Det här med rökningen trillar jag alltid tillbaka till då jag dricker alkohol. Vilket jag också ska undvika iaf nästa helg. Ska se hur det går. Har druckit nu var helg läääänge.
Saken är den att äter man LCHF så mår man ofta ganska dåligt av alkohol. och då menar jag inte bakfylla utan det blir en sockerfylla för kroppen det med. Eftersom man inte äter kolydrater så chockar man kroppen med alkohol.
Då kanske det hjälper mig att inte dricka :)
Absolut hjälper det!
Numer pensionär i Nynäshamn
Ja, det tror jag med. jag har alltid varit fullast när jag varit ute med kompisar. Men på vår kräftskiva i lördags drack jag inget och det var såååå skönt dagen efter att inte ha varken baksmällan eller sockerbakis….
Lycka till Hera! Motionscykel är bra för då kan man inte skylla på vädret när man inte "gitter"
Tack :)