min tjej äter tramadol
hejsan skulle verkligen behöva hjälp min tjej är ca 1000mg om dagen
hon ljuger hela tiden gör så sjuka saker så man blir knäpp
älskar henne som fan vill bara hjälpa henne ingen vet om detta ;(
Hur länge har hon hållit på med det? Be henne sakta men säkert gå ner i dos till att börja samt berätta hur hon förändrats, kanske är hon mer lättirriterad, om du inte vill ställa ultimatum. Det brukar iofs inte funka och om du älskar henne är det inte värt utan att testa andra metoder först.
Om du vill vara lite elak kan du säga att hon fått krampanfall, om hon nu inte fått det och inte bryr sig. Man minns inget så man vet inte själv om man fått det oftast. Efter 2-4 "krampanfall" med ett tags mellanrum kan du vädja om att hon ska trappa ner och kanske försöka sluta helt framöver.
mvh
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Måste hålla med föregående. 1000mg om dagen låter mycket för tramadol, hon lär ju säkert få en hel del biverkningar av att dosera på det viset. Om hon höjer doserna ännu mera handlar det bara om att hon vill uppnå samma ruseffekt som i början, vilket är ett tydligt tecken på att hon håller på utecklar ett beroende eller redan har gjort det.
Har hon fått dem utskrivt eller köper hon dem svart ?
Ja, var försiktig mot henne. Men berätta för henne direkt när hon gör något som enligt dig är konstigt för att vara henne, så att du inte bara kniper igen för att du inte vill skapa konflikter. Men som sagt var försiktigt och gör någon form av ultimatum om du verkligen inte pallar med hennes beteende mera..
Hon ljuger just nu för sig själv för att få fortsätta sitt missbruk låter det som, det är skitjobbigt att gå och se på när någon inte förstår vad dom gör mot sig själv. Men man kan tyvärr inte göra SÅ mycket, det är i slutändan hennes val om hon vill fortsätta med tramadolen..
Ciao
Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.
1000 mg/dygn lär ingen läkare skriva ut. Jag fick 100 mg x 4 för reumatoid artrit i käkarna, dessutom 4 uttag. Slutade efter någon vecka då de inte hjälpte. Det enda som hände var att jag fick svårt att hålla mig vaken när jag körde långa sträckor på motorväg. Däremot tog jag ut alla som hjälpte mig genom migrän o stresshuvudvärk i många år.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag är inte så insatt i Tramadol. Det enda jag vet är att de hör till de svagare formerna av opiater, och därför inte lika starkt beroendeframkallande + att ruseffekten inte är lika stark som om man tar de starkare formerna (heroin, oxikodin, buprenorfin).
Har bara testat det en gång, och förstod mig inte riktigt på dem iom att man måste ta så höga doser om man vill uppnå samma rus som av buprenorfinet till exempel, som jag var beroende av i några år.
Men opiat som opiat. Beroendeutveckling lär vara densamma som av de starkare formerna, fast inte lika snabbt kanske ? Sen har jag förstått att tramadolen inte ska ha riktigt lika extrema abstinensbesvär som de starkare formerna, men allting är relativt.
Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.
Ruseffekten är låg vilket är en nackdel då man blir beroende ändå, ett beroende som är svårt att ta sig ur.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Om man söker lite på sajten ser man löite gamla trådar med folk som haft svåra problem med Tradolan
All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….
hade varit intressant o se vart hon köper, eftersom det är bara receptbelagt? tar du bort möjligheten för henne att köpa det kommer hon garanterat vara utan
#7 Tradolan är relativt lätt att köpa svart på stan. Många av de traditionella langarna har även såna
All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….