Socker/Cola beroende
Hur slutade ni?
Mitt sockerberoende om det nu är det, så jag äter ej sockerbitar eller godis *godis sällan* eller söta bakelse *kan periodvis ta bulla/vaniljmunk*
Men Cola cola cola.. Jag tror det är koffeinet + sockret. För testat koffein tabletter utan resultat.
Men antar även att detta började med psykisk misshandel -89 -91, var under stark psykisk press -94 - 98
Och nu lever med ex sambo *får ingen bostad har skulder* som psykar, kränker etc ej fysisk våld.
Nu säger alla gå till soc.. Vart där får foten i ändan.. De säger det är inte deras bord hjälpa mig få ett första hands kontrakt, även en soc i annan kommun har skrivit till dem ang detta men det har ej påverkat dem.
Drar inte hela historien men detta är nog endel av mina problem med detta med cola/sockret samt mitt fuskande med maten sk B.E.D dvs bad eating disorder. O ändå har jag ca 50 kg som ska bort, väntar på magoperation men har ej bestämt mig till 100% då jag före o efter inte får ha stress varken fysisk eller psykisk sådan.
Men hur slutade ni med erat cola/socker beroende?
Jag dricker ej alkohol eller ens testat narkotika. Men håller på trappas upp på en medicin Concerta. Så jag får ej ta alkohol eller narkotika men det kan jag vara utan oxå.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Ja de flesta av oss har nog satt oss i knepiga sitvationer, (tack vare våra beroende), Men för mig finns det bara en lösning o det är att lägga ned det, som triggar mig till mer o mer. o det är för mig kolhydrater, och sen får jag börja jobba med mig själv.
Det finns FAA, on line se på nättet. Det finns OA. det handlar för min del att nå ut till människor som har gått före mig o som jag kan kanske hjälpa.
För varje dag som går tänker jag klarare o klarare men först måste man lägga ned sitt missbruk. i dag kan jag hitta nya lösningar på problem, se saker o ting i nytt ljus, när min ilska lägger sig, typ efter en vecka (för tog det ca 1 år när jag var sur på någon)., Så kan jag se med medkänsla på den jag var arg på. och framför allt så har jag börjat att acceptera mig själv o i bland när jag är riktig modig så har jag medkänsla även för mig.
Det jag pratar är om belöningar som jag inte har minsta tillstymelse, när jag missbrukar kolhydratar. Det finns en lösning ut ur sokerberoendet. Men det gäller att lägga ned det utan pardon. så har jag löst det det finns säckert många fler. Jag hoppas att du hittar din MVH bjornen
tack för du delar med dig av din historia…. Just för att bli av med sockerberoende biten rent matmässigt så rekommenderar jag verkligen systersidan kolhydrater.ifokus
När man väl fått styr på en bra matplan för en själv som är väldigt individuell för alla så tror jag att det är lättare att bearbeta varför man äter. Vad är det som driver en till att ständigt hamna i dom fällorna?
jag personligen och nu pratar jag bara för mig själv är inte superglad i operationer. Jag tror att man måste fokusera på problematiken runt varför man äter. Genom att göra en sådan omfattande operation är det lätt att inte se den problematiken. Sen den info du hittar på kolhyrater iFokus kan garanterat hjälpa dig att tappa en hel del i vikt även om det är i huvudet man först måste jobba tror jag….
Det du skriver om angående psykisk misshandel och psykisk stress är säkerligen en grund att börja med varför du dricker colan för att komma åt både koffein och socker. Något som stillar allt annat helt enkelt.
Jag vet inte men har du pratat med någon som kanske kan hjälpa. Inte med socker biten , utan med hur du mår innerst inne?
Och igen mymlan jag hoppas du vill stanna kvar hos oss….
Skickar styrkekramar /Kia
Jag går ej till psyk etc för jag litar inte ett dugg på detta med sekretessen då vuxen psyk i Märsta lämnade ut mina journaler -95 utan att fråga mig om lov eller be mig skriva på papper.
Kurator på gymnasie i KGA berättade allt jag sa till den familj jag bodde hos -86
Dessa kan inte hjälpa mig få bostad heller. Hyra i andra hand kan jag ej orkar inte hålla på flytta var 3: dje var 6:te månad samt så måste den som hyr ut ha tillstånd av hyresvärd, samt så är andra hands hyror för höga.
Så sekretess litar jag ej på alls. Skulle jag börja bråka ang en sak så skulle den myndigheten plocka hem de journalerna och vända allt till deras fördel och predika hur djävla dålig jag är.
Blir helt mållös när jag läser vad du skriver. Det är inte klokt ju att sekretessen inte är högre på sådan instanser. Blir ARG när jag läser----
Märsta är Sthlm ? Vet att bostadsbristen är som den är i Sthlm har några som har samma problem som du som bor där. Finns det inget utanför sthlm. Kanske i en stad utanför sthlm? Att där då finns bostäder som du kan få i första hand. Att du inte vill flytta runt det förstår jag helt och hållet.
#4 Jag bor idag ca 7 mil norr om Stockholm.. Men har du skulder till kronis så får du stå där utan bostad oxå. För mig så är det om en människa ska kunna komma på fötter igen så är en bostad A och O.
Mina barn bor här på denna ort så jag vill inte flytta allt för långt från dem.
#5 aha , barn jo, då förstår jag att du vill bo nära….Men vad gör man då? Blir man typ bara bostadslös då?
Du vet den där berömda parkbänken eller bita av sig tungan och bor kvar med x sambo och försöker uthärda katastrof samt göra allt för ej explodera. Har ADHD vilket jag ej sticker under stolen med.. Tiger man ihjäl han då blir han etter värre..
Jaja, den dagen jag blir fri så no man in my life igen..