Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 2011 ggr
Vaniljglassen
2014-05-20 17:21

Akut hjälp

Hej. Behöver akut hjälp. Det är så att min mamma är alkoholist. Förra våren gick det så illa att hon blev vräkt. Hon har varit inlagd flera ggr. Hon har nu bott hos mig ett tag och jobbat och skött sig men den här helgen har hon krökat till ordentligt och nu när jag kom hem från jobbet kände jagpå en gång den vidriga fyllestanken. Och ja, där sitter hon och dricker och ser så där vidrig ut i min soffa. Kan inte ha så här. Jag måste vara benhård och slänga ut henne. Ta ifrån henne nyckeln. Det här är min lägenhet, jag tänker fan inte ha det som när man var liten nu när man har en egen lägenhet. Och fan vad hon kommer skämma ut mig för grannarna. Hon ska alltid bråka och ramla och ligga redlös. Vad kan man göra? Vilken hjälp kan man få? Hon har som sagt ingen egen bostad längre.

Annons:
nickiee
2014-05-20 17:34
#1

ring hit å få hjälp gå in på länken jag skrev in här lycka  till

http://www.capiomaria.se/

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Arthedain85
2014-05-20 18:01
#2

Du ska absolut inte ha dåligt samvete om du blir tvungen att slänga ut henne. Det är bara hon själv som kan ändra sitt beteende.

Vaniljglassen
2014-05-20 18:33
#3

Nej, jag vet. Känns väldigt taskigt men hon har fått bo här så länge nu, visste att den här dagen skulle komma. Och det funkar verkligen inte att hon sitter här och krökar och eventuellt drar hit krökarpolare medans en annan är och jobbar. Jag gillar min morsa mest av allt men när hon krökar blir hon en vidrig gris utan gränser. Inte en sån oförarglig parkbänkare.

Ebolaa
2014-05-21 00:27
#4

Jaadu vaniljglassen, sånt där är tungt. Du måste ändå tänka på dig själv. Jag blev också tvungen en gång att slänga ut en nära familjemedlem, även fast han inte hade någon annastans att ta vägen. Historien slutade illa och kort därefter tyvärr den gången… :/

Det som hände min kusin är dock inget jag kunde ändra på, kändes som om han hade helt förlorat hoppet om livet. Under tiden han bodde hos mig tog han både horse och benz så det funkade inte alls… Jag pallade med två nätter… 

Det är en annan sak med din mamma förståss. Men du kan inte låta henne vara hemma hos dig och supa, du måste ta nyckeln och stänga ut henne.. För det där är inte hållbart för dig. Hon har säkert någon alkispolare hon kan bo hos ?

Ciao

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Viktor1111
2014-05-26 18:51
#5

Du måste vara stark och tro på det du gör. Har varit i samma sits med min syrra. Gällde då andra droger. Visst du kan ringa runt men ingen organisation hjälper henne om hon beter sig illa. Finns nog inte mycket att göra än det du redan gjort. Däremot så finns det hjälp om hon skulle viljat ha den. Men nu verkar det tyvärr inte så

Upp till toppen
Annons: