3:e dagen utan cigg
Jag har inte rökt sedan i lördags. Var inget planerat men jag hade inga cigg kvar på söndagen och tänkte att jag klarar mig utan. Får ju ångest nästan varje cigg jag röker, de är inget kul. Vill ju inte dö!
Sitter här med värsta röksuget. Har ändrat mina matvanor också, så jag kan inte sitta och äta hela tiden heller. Det gör det ännu svårare.
Men jag ska försöka iaf!
Hera så duktigt du är jag blir ärligt djupt imponerad. Du kommer fixa det.
De som har ändrat sin kost och slutat röka samtidigt säger att de typ tagit en bit ost när de är så sugna så de håller på att dö av röksuget. Kanske hjälper jag har ingen aning….
Ska nog ta mig en bit ost ja, det hjälper väl för stunden. sen har jag hört att man kan borsta tänderna, det ska hjälpa mog både matsuget och röksuget. Får la se :)
Tack för ditt stöd :) det kan jag inte få för mkt av
jag vill också sluta röka… jag borde verkligen sluta.. Vet inte varför jag bara gör det. Har ångest när jag tänker på det….Hoppas Hoppas du klarar det….Jag ska hålla tummar och tår för dig :)
Det är det jag alltid har gjort, rökt men samtidigt undrat varför? Jag har alltid tänkt på lungcancer och döden …
Det jobbiga är att får jag i mig alkohol försvinner min beslutsamhet direkt. Så jag ska försöka hålla mig borta från det giftet också. Det kommer ju hjälpa till med vikten också, då jag inte dricker måttliga mängder.
Du får försöka med mig att sluta röka ju :) L'ättare om man är fler!
Jo sant, ska fundera starkt på det….. Måste bara smälta att jag kanske ska göra allvar på det… Jag har slutat förr och klarat det.
Vill du jag startar en grupp där det handlar om just rökning?
Ja, om det finsn fler som är intresserade så :)
Inne på fjärde dagen. Känns inte lika svårt då jag har gjort en massa saker ist för att bara sitta hemma.
Bra kämpat! fortsätt så!
Heja Hera!! Du är superduktig!
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Tack :) Är inne på 5:e dagen nu.

Hejja hejja hejja
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
men det är ju lysande!

Hejar lite också :) heja heja

Himla duktigt! heja härifrån med :-)
Kanon!, Lycka till!
Jätteduktig!
Numer pensionär i Nynäshamn
Just nu sitter jag och funderar på om jah ska handla cigg. Kanske inte för att röka, men för att ha. Och kanske "torr" röka. Är så sugen.

Inte bra att ha hemma, då är det för nära om man blir jättesugen, och jättesugenhet kan leda till dumheter. Så fungerar jag iaf:)
Hera? klarade du dg?
Jag handlade ciggen, men har inte rökt. Vet från innan att jag har lättare att låta bli att röka om jag alltid har cigg med mig.. Mitt sug är större om jag vet att jag inte har cigg och att jag inte kan röka än om jag kan när jag vill :) förstår ni?

Japp, jag är exakt likadan!! Det är lätt att avstå om jag vet att jag kan om jag vill… bakvänt men så är det! Då kan man tänka att ok, jag är sugen nu men jag väntar lite och så kan jag hålla på en hel kväll för att gå och lägga mig utan vad det nu var jag ville ha.
Precis :) Inne på 6:e dagen nu.
Hera åhhhh så stolt du ska vara:)
Det känns rätt bra. Men nu ikväll ska jag sitta ensam, lika så imorgon. Och det är helg. Nu kommer jag sitta här o tråna efter alkohol, fest och att ta en cigg. Så det blir hårt att stå emot ikväll.
Kan som tur är inte gå på fest idag då jag måste passa vår hund :)
vad du är duktig!
Du kommer klara dig, och blir det jobbigt skriv av dig här =)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Lyckades inte med rökningen. En vän ringde och tydligen kan jag inte prata i tele utan en cigg i handen, så det blev en cigg idag.
Cyklade längre som straff ;)

Men en cigg är ju iaf bättre än ett helt paket =)
_**/Mvh Anne
Precis :) Är ganska nöjd ändå :)

Det ska du absolut vara
_**/Mvh Anne
Åh, vad duktig du är! Hejar på dig!

Hur går det för dig?
Har rökt några gånger nu. Så jag får väl samla kraft snart igen ;) Men håller igen med maten och alkoholen nu :)
En cigg om dan är okej, se det som ett mål att du tar en cigg mindre, du kan inte förbjuda allt med en gång, det är SVÅRT, ta ett bloss när du känner värsta suget om du måste, men fimpa sen.
Helena

Du är stark du Hera, jag funderade på att sluta äta mindre och sundare och sluta röka samtidigt, men eftersom jag själv inte är så stark av mig så klarar jag inte det, utan har börjat med steg ett, att äta bättre.
Starkt gjort av dig
Heda: Jag var inte så stark. Jag började röka igen ju :(

Så intressant att läsa ditt inlägg! För jag slutade också en lördag men inte den 21te utan i lördags… Känner igen varje dagsbeskrivning du gör och denna gången räknar även jag dagarna (6te dagen som rökfri påbörjad). Skillnaden är att när jag fick impulsen att köpa hem cigaretter så lät jag bli. Ringde en kompis istället och pratade bort öppningstiden i affären.
Har du köpt en ny ask?
Jag röker igen. Ca 5 cigg om dagen så jag köpte min andra ask igår.
#36 Vad bra för dig :) Håll mig uppdaterad så kanske jag kör igång igen :) Lycka till!
Hera: kom igen nu! Jag hejar på dig!
Tack :)
Hera: Jag är uppvuxen med en mamma som röker som en borstbindare. Hela min barndom luktar rök. Huset. Bilen. Kläderna. Håret. Allt. Hon har flera gånger försökt dra ner eller till och med sluta. Nu på senare år röker hon inte lika mycket, men hon saknar den riktiga viljan att verkligen sluta. Och därför blir det inte heller av. Jag är så arg på henne för detta! Hon förkortar sitt liv med flera år. Något som inte bara kommer att drabba henne, utan även mig och hennes barnbarn! Tänk om hon dessutom får KOL? Det är en fruktansvärd sjukdom som dödar.
Jag vet att det inte hjälper att tjata (lika lite som det hjälper att folk tjatar på mig om att sluta äta skräp som gör mig obalanserad och tjock). Men jag vill inte ge upp. Därför blir jag så glad när jag stöter på rökare som visar vilja, övertygelse och förmåga att sluta röka - på riktigt. Och jag känner att du är en av dem! Därför tror jag verkligen på dig och på att du kan sluta röka. Jag hejar fortfarande på dig!
Ni är ena riktiga tuffingar som försöker!
Numer pensionär i Nynäshamn
Känner igen dessa försökt, undrar hur många gånger jag försökte och det inte gick. Men till slut går det så kämpa på.
Jag ska ta tag i det igen. Men måste hitta rätt känsla :) Ska iaf börja med att bara röka helger. eftersom jag klarade mig en vecka så ska de gå.
Tack för allt stöd :) Verkligen!
Vad som kan hjälpa är att man varje gång innan man tänder en cigg fundera först varför. Om det är så viktig nu och om man verkligen vill röka nu. Har tändare i en låda, där du får hämta den först, du hinner du fundera först. Vill man då röker ska man göra det med bra samvete och njuter av det. Men har man bestämt sig att sluta känns det som en seger när man lägger tillbaka tändaren. Vill jag sluta med nånting tänker jag alltid på att andra fixade det, då borde väl jag också klara det!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Min mammas kompis dog i KOL för bara ett par månader sen, hon skulle fylla 50 nästa år.
Helena

Hoppas att du klarar det. Man försöker ju alltid sluta.