Annons:
Etikettvi-som-överäter
Läst 2467 ggr
[fessing]1
11/5/13, 6:11 AM

choklad

En av mina största laster! Har många regniga dagar i mitt liv och choklad blir ofta min räddning men nu har ju magen börjat svälla:( känner mig rätt fet om jag skall vara ärlig:( är 1.73 och väger 80+ Jag vill inte ta depressiva jag vill inte bli större:( skall börja träna snart med men finns de någon lösning? Vill vara glad äta choklad utan att skämas

Annons:
thenameless
11/5/13, 11:04 AM
#1

Hej, ät Mörk choklad med hög kakaohalt och börja motionera regelbundet. Är den bästa lösningen på den ekvationen. Men det vet du säkert redan? Problemet är att genomföra. Men man får ta tag i det, Bestäm dig.

Motion kan lösa flera saker inte bara vikten utan även depressionerna då träning höjer seratonin halterna i kroppen, och den bättre form du får och viktminskning ger även den positiva effekter. Säger jag som gått ner i vikt en massa gånger :-)

Lycka till

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

emseli
11/7/13, 10:19 PM
#2

varför inte skippa chokladen? om du bara blir svullen av den och blir större så gör den ju ingen nytta. du kan ju försöka hitta annat som du kan äta istället

thenameless
11/8/13, 1:06 PM
#3

Det kan vara svårt att sluta helt, som med andra saker man blir beroende av. Så då kan man ju om det finns trappa ner med den nyttigare varianten om den finns innan man kan sluta helt.

Fanns det en "nyttigare form av kokain" skulle man kanske rekommendera att den beroende går över till den medan man försöker sluta. samma sak med choklad mörk är bättre än ljus då det är mindre socker och kakaofett i

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

MatildaSjöberg
4/19/14, 4:13 PM
#4

Bern there 20 kg upp,,, precis lärt mig att sluta med det. Skit tufft, men det är bara att bestämma sig… Lycka till! :-P

foxyrose
6/21/14, 11:48 PM
#5

Älskar också choklad precis som dig och det är ingenting jag vill sluta äta heller hehe.. 

Mitt tipps till dig är att först kolla upp hur många kalorier chokladet innehåller. Låt oss säga cirka 500kcl. Gå sedan ut och promenera/spring och se hur mycket du behöver träna för att göra av med 500kcl. Man inser inte ofta hur mycket tränings som behövs! Det kanske får dig att tänka till lite extra om du verkligen vill äta det chokladet nästa gång du ser det. Om du verkligen inte vill ge upp chokladet så försök att träna bort det samma dag som du äter det. Så att du varken går upp eller ner så att säga men då kommer du ju iofs inte att tappa vikt. En annan idé är att käka chokladet i början av dagen och INTE på kvällen. Käkar du det runt lunch t.ex. så kommer du göra av med kalorierna under resten av dagen när du rör på dig och går. Då   sätter det sig inte runt magen på samma sätt om du skulle äta det på kvällen och bara gå och lägga dig sedan. 

Önskar dig lycka till! 🌺

Upp till toppen
Annons: