Etikettberoende
Läst 1198 ggr
[MikaelaR]
2014-06-11, 04:46

Databeronde..

Är någon mer här inne databeroende?

Själv sitter jag vid datorn nästan hela min vakna tid förutom om jag åker iväg på utflykt eller går på promenader med min hund.

Det är både jobbigt och samtidigt känns det som en trevlig hobby… hur känns det för er andra anser du dig vara databeroende?

VildaVittra
2014-06-11, 06:16

Jag tänkte på det igår faktiskt att min dator står på en hel del, men det är där jag tar "rast". Har en hel del djur att sköta samt ett gammalt torp och mina odlingar, sedan har jag ingen tv utan ser på film via nätet och använder skype. Så jag vet inte om jag skulle kalla mig beroende, även om det var skitjobbigt när jag var utan dator i tre månader, men då blev jag ju helt avskuren från omvärlden (bor ödsligt). 

Av idag gör man ju så himla mycket via nätet, betalar räkningar, handlar osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[MikaelaR]
2014-06-11, 08:02

Fast menade inte bara att den står påslagen utan att man aktivt sitter där. Jo jag vet att många i dagens samhälle sitter en del vid internet/datorn men det kan ju gå över till ett databeroende för vissa.

Biami1.
2014-06-12, 17:13

Jag sitter myckert framför datorn när jag är hemma, mång timmar per dag. Jag hoppas att det kommer att lösa sig den dag jag kommer ut i arbetslivet igen (är sjukskriven). Önskar att jag tog mig för andra saker under dagen, men får inte "tummen loss". Vet inte om det beror på att jag är beroende av datorn eller något annat.

Allt oviktigt
2014-07-10, 21:20

Jag slösar absolut bort för mycket tid bakom datorn men om jag inte är hemma på några dagar så saknar jag den inte. Har jag inget bättre för mig ser jag det som ett bra tidsfördriv.

Upp till toppen