Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 826 ggr
timskoogs
1

Shopaholic

Jag är tyvärr en fullblodad shopaholic, och har varit det ett bra tag nu.. 😮 Jag har dock insett att jag har problemet OCH vill ta mig ur det men hittar ingen behandlingsmetod som fungerar 😕 

Någon annan här som har varit i samma situation men tagit sig ur? och som vill dela med sig av sina knep för att bli av med det? 

Tack på förhand 🙂

[MikaelaR]
0

Shopaholic vad innebär det? hur mycket handlar du för?

noraa
2

spelar nog ingen roll för hur mkt pengar han handlar för , mer att han e beroende att shoppa för o må bra , o shoppar helt utan att han behöver kläderna ! ^^

timskoogs
2

#1 Att man shoppar för att få en lyckokick som varar under en kort period och när kicken är över så "måste" man handla igen.

Jag skulle lätt kunna bränna 500 000 på en dag, men det är egentligen inte summan det handlar om utan mer suktandet efter att shoppa 😮

[MikaelaR]
0

Det var inte riktigt så jag menade skrev lite för snabbt…

Finns kanske någon annan här inne som har vart med om samma sak jag har ibland haft svårt att hålla fingrarna borta från att köpa kläder jag inte behövt och eftersom min ekonomi inte är så bra har det inte vart passande till mitt nuvarande liv gick upp massa i vikt sen dess har jag tappat lusten att klä mig fint så där tappa jag shoppingsuget nu behöver jag egentligen handla men orkar inte riktigt så kan det också bli

men vad är det som besvärar dig med ditt beroende? är bara nyfiken

timskoogs
0

#4 Det som är jobbigast för mig är att jag bränner alla pengarna direkt när jag får dom. Det vara så att jag hittar en 20:a i fickan och går in till stan BARA för att bränna den och för att få kicken av att handla.. det är ett jobbigt sätt att leva 😮

thenameless
0

Det finns ett gäng äldre trådar i ämnet på sajten, bara att söka kanske är dessa personer fortfarande kvar på sajten också?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[vinterflinga]
0

Jag handlar alltid massor och hoppas på att "allt ska bli bra igen" jag handlar-går hem och rensar och in med det nya- rensar och går och köper nya saker och slänger det som det är fel på. Kan kasta massa grejer, helt plötsligt är något fult , har fel färg och stör mig, kan slänga mat som har fel färg på förpackningen, kan gå och köpa saker jag redan har…. allting i hopp om att allt ska bli bra igen. ..har förstört MASSOR av pengar på detta, i perioder går det bättre sen sämre igen …. de är på mig om godman , jag har varken lån eller skulder och sköter räkningar och allting perfekt :) sen säger det POFF och mina nöjespengar försvinner typ på en vecka. 

Självklart blir det konsekvenser av det hela, att jag får ljuga  då jag inte har pengar kvar till andra nöjen, jag döljer detta för mina vänner, dom som jobbar runt mig (stödteam,psykiatri ) vet ju om detta, de pratar bara om godman, inte det där inuti mig som jag hela tiden tror jag bli bättre.

Kram till er om kämpar!