Tips på hur man klarar dagen
Tänkte att vi här kunde ge varandra tips om hur man klarar sig genom dagen utan sin drog (oavsett om det är socker, narkotika, alkohol eller nått annat)
- Tänk inte hela dagen ut utan tänk att jag klarar mej utan iaf en timme, en halvtimme, en kvart eller rent av en minut till.
- Gör något som gör att du inte kan använda/fåtag i din drog tex; ta en promenad, storstäda, hälsa på bekanta, mm.
- I slutet av dagen då du ska gå och lägga dej, skriv en lista över allt som är bra i ditt liv, allt som är bra med dej och allt som har vart bra under dagen, man blir alltid gladare av possitivt tänkande och man inser att det finns faktiskt en hel del att kämpa vidare för.
Någon som har fler tips?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kom ihåg att varje bulle/tablett/godisbit/glas/träningspass/ laxermedel/spruta (vad det nu är) du INTE tar är en jätteseger! Även om du ramlar dit igen i eftermiddag, så segrade du hela förmiddagen - det är något att vara stolt över.
#1 Det var bra skrivet. Det är lätt att glömma det som har varit bra. Ge dig beröm när du klarat dagen.
Berömmer mig själv då för jag faktiskt ringde någon när jag behövde prata bort mitt sug…
- gör något med händerna: pyssla, handarbeta, kläm på en "stressboll", diska, tvätta…
- skriv ner dina känslor och tankar i situationen då suget sätter in - ocensurerat
- ta en stund i taget - alla segrar är viktiga
- beröm dig själv när du låter bli
- ring någon
- tänk aktivt på något helt annat; tvinga in tankarna på andra spår
- lova dig själv vad det är du vill göra/låta bli att göra och påminn dig själv så fort det behövs
- sysselsätt dig, sitt inte och grubbla
- visualisera vad det är du vill uppnå och lev dig in i den bilden med hela ditt jag
Många bra tips! Tack!

*puttar upp*
_**/Mvh Anne
Tänk dig vad du får göra och äta och inte på det du inte får göra och äta

Puttar upp
_**/Mvh Anne