Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 1333 ggr
vallhund
10/3/14, 5:21 PM

Betala missbrukare med öl?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
missfantasy
10/3/14, 5:31 PM
#1

Men vad i hela …….? 🤔

Farwuq
10/9/14, 9:51 AM
#2

Usch.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

thenameless
10/9/14, 9:35 PM
#3

FAS3 "På riktigt"

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Yuuuhanna
11/2/14, 3:08 AM
#4

På ett sätt är det hemskt, men på ett annat kan det vara bra.

Jag har levt med och nära missbrukare under många år. Det finns många som inte vill ta sig ur missbruket eller helt enkelt inte orkar. För dom som har suttit 20, 30 eller kanske 40år på parkbänken med sina polare och sin öl kan det vara ett sätt att få en lite mer normal vardag.

De får något de VILL sköta, de får sina öl och lite fickpengar så att dom klarar dagen, för oftast tänker inte dom inte längre än så. Men det viktigaste, man får känna sig lite mer BEHÖVD, man ser att man gör en förändring även om den är liten och de behöver inte låtsas vara någon man inte är. Det kan vara ett första steg att orka men framförallt våga att rycka upp sig och ta sig någonstans. 

Nu menar jag inte att jag är för det här heller, utan snarare något mittemellan. Jag tycker det är skamligt men samtidigt kan jag se det positiva för individerna. Dom får sina öl OCH en tryggad måltid om dagen. Istället för att varje insamlad krona ska gå till alkohol.


thenameless
11/2/14, 6:33 PM
#5

#4 Huvudet på spiken. Jag tror att det just är det som är tanken med detta projekt.

Kan de med detta kanske nå någon av dem och få dem att tänkaom? Så är det ju en bonus.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Yuuuhanna
11/5/14, 12:55 PM
#6

#5 Jag tror att det kan få någon att tänka om iaf. Om inte annat kan det hålla dom borta från kriminalitet som så många hamnar i när dom inte tjänar tillräckligt för att klara sig.


Annons:
thenameless
11/5/14, 5:57 PM
#7

Frågan är ju bara om det fingerar? Kanske blir det bara att man legitimerar missbruket, Så att missbrukaren känner att det är okej attfortsätta supa/knarka för h*n får ju jobb och dricka samt en gemenskap?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: