Tala inför andra
Idag ska jag prata inför ett 30 tal personer och jag vill göra det utan att gå in i mig själv. Utan att gå in i den där bubblan att jag pratar bara och låtsas som de inte ser mig.
Undrar om den känslan någonsin försvinner. Men jag vet också att jag i november ska prata inför 500 personer så jag tänker vad är då 30 personer, *S*….
Jag har nog inga problem att göra det, men känner att jag vill göra det utan känslan …DE TITTAR på mig och min kropp.
Knäppt jag vet!
Kram
men din kropp är ju vacker eller hur? varför skämmas för den då?

Ååhh, jag fattar precis! Jag kom till en fasansfull insikt härom dagen, vilken sänkte mig ganska rejält. Och det var att alla ser exakt hur jag ser ut även när jag är i "bubblan", den skyddar ju inte ett skit! Det är ju bara jag som valt att inbilla mig det för att hålla mina känslor ifrån mig. Usch vad jobbigt det blev…
Hoppas att det gått bra för dig och att du klarade dig utan bubblan och ändå mår bra!! :-)
Ja, jag kan bara svara för mig: jag fokuserar på vad folk talar om och inte hur dom ser ut. ;)
Jag bryr mig inte heller om utseende så mycket. Det kanske är så att de flesta inte gör det. Är föreläsningen intressant så glömmer man sådana saker som utseende.
Lycka till Kia!
Jag tycker det är starkt att lyckas när man har sin bubbla - jag kan kan knappt tänka mig hur det skulle vara utan.
Superstarkt, Kia! All lycka!

#3 & 4 Jag fokuserar bara på utseendet om det är en otroligt vacker individ eller med något speciellt och fascinerande utseende på något vis. Då kan jag bli alldeles trollbunden av annat än det människan pratar om. Annars brukar jag mest lyssna på själva talet eller analysera kroppsspråket (animatörsskada). Jag tycker om att sitta och rita av den som talar och de som lyssnar. Och då fokuserar jag förstås på utseendet på ett sätt, men absolut inte på ett dömande sätt.
#6 Jo…det klart man ser utseendet. Och jag har också, som du säger, en viss dragning till att titta på folk. Jag ser sällan några fula människor utan jag ser bara individer. :)
Så jag förstår helt vad du menar. :) Man kan se utan att döma. :)
Så dagen är gången och jag pratade och det gick riktigt bra måste jag säga. Så det kändes skönt och vet Ni vad jag tror att jag gjorde det utan bubblan. Nu var det inte så många men det blir jag stark av att träna för det är viktigt att träna. Speciellt inför november när jag ska prata inför 500 personer.
Träna Träna självkänsla självkänsla:)
Tack för alla era stödord
Kram

#8 Det kommer säkert att gå bra då också! Jag tycker att det är värre att tala inför 30 än för 500 och jag trodde aldrig att jag skulle ha föredrag över huvud taget då jag var den lilla blyga som aldrig vågade prata men jag gick emot mina rädslor vilket känns underbart idag :)
Önskar dig Lycka till! Kram
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tack!!! Behövs. Återkommer sen i november när jag håller på att dö av nervositet *S*
Måste se det med humor tror jag.

Haha kom att tänka på ett tips som jag fick då jag skulle tala inför hela skolan i högstadiet.
Man ska tänka sig alla i publiken nakna… Fungerade dock dåligt för mej för då började jag bara att asgarva
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ett till tips är att man tänker att det är barn som sitter där och lyssnar när man pratar 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Skönt att det gick bra Kia. Grattis!