Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: vi-som-är-sockerberoende
Läst 826 ggr
Geminine
0

Intensivvecka i Hudik

Vilka här har varit på intensivvecka? Jag var där ht2002 och skulle så gärna vilja gå en gång till.. Känner att jag verkligen behöver det.. Men har förstås inte råd. Alternativt skulle jag kunna tänka mig att stänga in mig med några andra sockerberoenden på nåt ställe och bara ta hand om sig själv och varandra och få sig en kickstart… Omvärlden är farlig ibland.

slumra
0

Jag var där sommaren 2005 i tre veckor, Och var även där 2006 på fördjupningsvecka. Skulle gärna åka igen men det är ju så dyrt..

Ja det var en rolig ide`stänga in sig med ett gäng sockerberoende :)

Ska du på Faa-konventet 19-21 okt?

Vette
0

Jag var på intensivvecka i våren 2004. Skulle behöva åka igen för att få en nystart, men pengar, pengar. Sedan känns det inte detsamma när inte BJC finns längre, blir liksom mer kurs än behandling på nåt vis. Synd att Hudik ligger så långt bort (från mig…)

mollward
0

Jag var där alldeles nyss, vecka 36, och det var en helt fantastiskt upplevelse. Det var superjobbigt, men jättebra.
Jag fick med mig så många verktyg hem, att jobba vidare med.

Jag håller med om att "det verkliga livet" är farligt för oss, så den kokongliknande känslan som infann sig och den omedelbara intimiteten som uppstod är väldigt läkande för en sargad själ.

Jag kommer absolut att åka på en fördjupningsvecka framöver, men nu känner jag att jag måste prova mina egna vingar ett tag. Men jag är såå glad åt det här forumet och att ni alla finns och skriver här.

sockergris
0

Jag va där på två intensivveckor, hösten 2004. Det var 2 intensiva veckor med avgiftning och härlit att vara med andra sockerberoende. Jag skulle vilja dit igen nån gång.Glad

Sarah68
0

hej

jag var hos Bitten då hon fortfarande hade sitt behandlingshem, på en intensivvecka, tror det var våren 2004 eller 2005. Hon hade då ännu inte börjat med Lågkolhydratkost…tyvärr.

Men..hittade vänner för livet där.