Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1587 ggr
jossan_891@hotmail.com
2015-01-17, 17:46

tips på hur jag lyckas med att sluta dricka cola

Nån som kan ge mig något tips? De ända jag har kommit på är att min mamma tar mina pengar. Men det var inte hon nå sugen på.

Sjöstjärna
2015-01-17, 18:01

Det handlar inte om att du inte ska kunna köpa cola utan om att du väljer att låta bli att dricka det. Annars är du likväl rökt om du skulle bli bjuden någon gång. Bara bestäm dig för att varje gång du sträcker dig efter en colaburk så flyttar du handen lite och tar en Ramlösa istället. Eller ännu bättre, sluta att köpa dricka helt och hållet så sparar du en massa pengar som du kan ha mycket roligare för. Inte ska du väl acceptera att colan är starkare än vad du är och kan vinna över dig?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet Hjärta"

emma071
2015-01-17, 18:13

lägg undan pengarna som colan kostar varje gång du tänkt köpa och unna dig sedan någonting för dom istället! 
Tänk på hur mycket cola skadar dina tänder, till mig sa tandläkaren att jag fick välja mellar att dricka cola eller få tandlossning, och då var inte valet så svårt! 
Lycka till !

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Surpan
2015-01-19, 13:40

Testa att borsta tänderna när du är sugen på cola. Då kan du se vad fina tänder du har, samtidigt som det inte är så kul att dricka cola precis efter man använt tandkräm.

/Surpan

Upp till toppen