Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettoff-topic
Läst 1126 ggr
Mymlan
0

Orkar inte mer..

http://sadwoman.wordpress.com/

Skriver ej här det blir för långt.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Margareta
0

Lilla vän… jag har läst din blogg och jag blir bara tyst och ledsen. Mitt huvud känns tomt och jag har inte ens något att skriva.

VAD skall man ta till när livet är så hårt mot någon… ?

Jag har massor av frågor - men inte ett enda svar just nu.

Jag tänker på dig - även om det kanske inte hjälper så mycket!

Numer pensionär i Nynäshamn

Linda
0

Jag sänder dig en etern kram och hoppas att du orkar ett tag till för att få uppleva de dagarna som faktist finns.

Jag hoppas att du kommer sinsom må bättre att må dåligt är inget man önskar någon.

Kram/Linda

problembarn
0

Känner som de ovan efter att ha läst! Svårt att finns ord som skulle kunna hjälpa eller lindra! Men vi tänker på dig!!

Mymlan
0

Bara att skriva, fråga svarar på det jag kan..

snusmumrika3@hotmail.com

Eller via PM

Margareta
0

Mymlan: Jag menade att jag har massor av frågor till LIVET.

• Varför måste en del drabbas så orättvist hårt?

Det var bara en fråga…

Numer pensionär i Nynäshamn

Mymlan
0

#5 Om jag det visste varför endel drabbas så hårt..

Varför har alla inte rätt att få bostad?

Varför sända U hjälp än hjälpa de hemlösa etc här i Sverige?

Kommer Uganda *om de nu får U hjälp* hjälpa sverige om vi skulle drabbas av ngt hemskt, katastrof etc? jag skulle ej tro det.

Alexej
0

Mymlan, du måste sluta vara så negativ. Meningslöst, då blir det aldrig bättre.

Varför skulle Uganda inte hjälpa Sverige om det hade varit tvärtom? Det är faktiskt de fattigaste länder som hjälper varannan mest (i propotioner).

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mymlan
0

#7 Bara mina funderingar.. Inget elakt menat..

Mymlan
0

Uppdaterad..

Mymlan
0

Uppdaterad igen

Pimu
0

Funderade på din fråga .. _"Varför har alla inte rätt att få bostad?"
_ALLA har väl rätt att få egen lägenhet: enligt paragraf 6 hos soc. ?!
(ingen ska väl behöva leva så där)

Mymlan
0

#11 De ger mig ingen hjälp, det enda jag vill är de pratar hjälper mig få ett kontrakt. Jag begär ingen ekonomisk ersättning, ber ej om soc bidrag.

Känns som jag har fel hudfärg *sketen svensk*, ingen missbrukare av varken alkohol, droger, tabletter och är inte kriminell.

zeretki
0

Mymlan, jag förstår att du mår dåligt av din situation. Men jag tror också att du kan hjälpa dig själv genom att ändra inställning till dig själv.

Bara titeln på din blogg "sadwoman", att du identifierar dig som en sorgsen kvinna. Är det det du vill vara? Ledsen? Om inte, varför ger du dig själv ett namn som är sorgligt?

Jag försöker inte vara taskig mot dig men jag ser många som du, som enbart ser problem för sig själva och då löser man inga problem heller. Jag har en god väninna som är precis så. Det går inte att ge henne praktiska råd alls för hon ser bara problem, hon har redan bestämt sig att allt går åt helvete och inget kommer att funka. Och då blir det så också…

Jag har själv fått lära mig att tänka positivt och se varje problem som ett hinder jag måste komma över.

Jag är rätt glad över att jag har tagit mig ur självmordstankar, depression, sjukskrivning, socialbidrag och skulder till att idag studera på högskola och jobba extra på äldreboende. :)

Men tyvärr måste man ofta börja med sig själv och sitt inre, har man inte en positiv inställning så kommer livet inte att förändras till det bättre.

Jag kan återigen rekommendera Mia Törnblom - Självkänsla Nu. Där finns bra råd och tips på övingar man kan göra.

Mymlan
0

Nicket togs bara i brist på fantasi.. Vet ej om man kan byta..

Mymlan
0

Blogg uppdaterad

zeretki
0

#14 Jag förstår det. Men det säger mig ändå att du identifierar dig med känslan att vara ledsen.

Det är inte fel i sig att vara ledsen men jag vill gärna att du ska kunna vara glad också. Och att du ska kunna förändra ditt liv som du vill ha det. :)

Efter att ha hört om alla dina problem så tror jag att du vill må bra men du vet inte hur? :) Och du måste nog börja med dig själv för man kan itne förändra andra, som t.ex. dina grannar eller ditt ex.

Mymlan
0

#16 Första steget för mig är bostad.

Alexej
0

Fattar inte riktigt, men om jag skulle bo som du gör, skulle jag snabbt söka något annat. Att du vill ha bostad i Stockholm, okay, men inte alla kan ha det. Varför inte i resten av Sverige? Många får åka om de vill träffa sina barn eller föräldrar. Du är inte bunden till något jobb, varför inte bor utanför Stockholm? En lägenhet kommer aldrig till dig, du får leta efter en.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mymlan
0

#18 Jag bor ju idag utanför stockholm 7 mil norr om. Jag har bott 19 mil ifrån mina barn och jag vet hur umgänget blev det vart lidande pga det. Jag vill ej bo mitt i smeten bara inom sthlms län med bra kommunikationer då jag ej har körkort, bil..

zeretki
0

Men är det ändå inte bättre att bo ensam utanför Stockholm än att bo hos ditt ex som är taskig mot dig? Det tror jag du skulle må bättre av.

Jag förstår att du tycker det är viktigt med dina barn men just nu tror jag du ska fokusera på dig själv och på att ta itu med att du ska må bättre. För när du gör det, då kan du vara till stöd och hjälp till dina barn.

Om du mår dåligt så känner dina barn av det. Dom blir lyckliga om du blir lycklig, eller hur?

Mymlan
0

#20 Ingen som fattar…. Jag är inte fastlåst till denna ort, kan bo i Märsta som är 5 mil från Rimbo. Kan bo i sollentuna, Norrviken, Väsby, Helenelund… Kan bo i Norrtälje.. Men vill kunna bo i Stockholms län så umgängena blir lättare. Soc ger inge resebidrag eller betalar mina resor för de placerat dem.

Alexej
0

Det stämmer inte. Vet av många andra att soc betalar respengar. Finns det ett omgängesrätt måste socialen betala möjligheten till omgänge. Skaffar ett hem till dig och ett hem där dina barn kommer gärna på besök. En kompis d.d flyttade till Stockholm från Skara (450km) med deras barn. De kommer varannan helg med X2000, inga problem.

Mymlan
0

#22 Endel soc kanske gör det men denna har sagt ifrån de gör ej detta. Denna soc är ej den i denna kommun utan i Gästrikland. Alla soc jobbar ej lika. Så flyttar jag 50 mil ifrån så får jag betala resorna ur egen ficka.

Karmatarerskanise
0

Det är sant. Alla olika socialer arbetar inte lika dant och betalar inte för samma saker.

zeretki
0

#21 Nej, jag ska inte diskutera det om du inte vill. Det är ju trots allt ditt liv och dina val. Och jag kan inte göra något annat än att försöka ge dig råd. :)

Pimu
0

Håller me dig om att man lätt känna sig: "Känns som jag har fel hudfärg" när de gäller soc. men då skulle de spåra ur på tråden ..

Hoppas verkligen att du fixar detta, bara stå på dig o försöka se/gå framåt .. de löser nog sig i slutändan, du måste bara komma på hur, du ska ta dig vidare ..  Flört

Mymlan
0

Uppdaterad för den som ids läsa..

Kia
0

Mymlan

Hur går det med ditt bostads letande? Tänker på dig……

Mymlan
0

#28 trögt..