Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1973 ggr
Paxxie
0

Slutat dricka Coca-Cola

Jag bestämde mig nyligen för att sluta att dricka Coca-Cola efter att ha gjort det dagligen i ganska stor mängd under drygt sex, sju år. Har tidigare försökt trappa ner, men har sedan dess insett att jag är en person som har svårt att göra saker i måtta (gäller i princip allting från att sova till att arbeta, antingen är det 2 timmar eller 15 typ), så den här gången vill jag sluta helt och hållet. Har därför inte druckit någon läsk på snart fem dagar.

Även om jag inte direkt känner något sug att dricka det så mår jag skitdåligt. Har konstant huvudvärk, känner mig jättetrött och okoncentrerad. Det värsta är dock att jag är jätteledsen och börjar hela tiden gråta över ingenting. Kan också bli irriterad över småsaker eller saker som jag inte ens bryr mig om egentligen.

Det skulle vara skönt att höra om någon annan blivit kvitt sitt Cola-beroende (eller något annat) och hur ni klarade er igenom den jobbigaste perioden. Hur lång tid tog det för er innan det blev lättare? Fanns det något som underlättade för er eller härdade ni bara ut? Själv så dricker jag väldigt mycket vatten och havre mjölk vilket hjälper mot huvudvärken men inte mycket annat.

Jenny
0

Följer, för jag vill bli av med mitt coca cola-beroende. :)

// Jenny Blomma
Sajtvärd på Nintendo iFokus

roza
0

alvedon + ipren och för humöret någon benzo.
du kommer nog må dåligt i 1v totalt om du sysselsätter dig desto bättre!

Paxxie
0

#1 Lycka till! Jag är nog inte så inspirerande just nu men jag är säker på att det är värt det i långa loppet. :)

#2 Har tagit en del huvudvärkstabletter men det hjälper inte särskilt mycket. Idag har det gjort ont konstant. Känns som att någon borrar i min tinning typ. Så sjukt jobbigt eftersom jag vet att det skulle kännas bättre om jag bara drack ett glas cola, haha.
Benzo har jag ingen tillgång till, men försöker att sysselsätta mig så gott det går!

roza
0

ok läste att abstinens för koffein kan framkalla migrän (förmodligen det i kombinationen med socker som du är fysiskt beroende av.

Läs om migrän om symptomen stämmer så hjälper inte vanliga huvudvärkstabletter. Skaffa migrän nässprey, det hjälper om det är migrän.
(egen erfarenhet)

thenameless
0

Sluta med cola? Vad skulle jag dricka då?….. 🤔

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Jenny
0

#3 Tack så mycket och lycka till själv! :)

// Jenny Blomma
Sajtvärd på Nintendo iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer