Annons:
Etikettövrigt
Läst 6933 ggr
[Biancalice]
6/12/15, 7:07 PM

Röka vattenpipa offentligt

Får man röka vattenpipa offentligt?

Sitter en familj ute vid lekplatsen nu där föräldrarna röker vattenpipa och barnen är precis bredvid. Jag har aldrig sett det tidigare och tycker inte det ser ok ut, men jag vet inte.

Annons:
VildaVittra
6/12/15, 7:09 PM
#1

Får man röka cigaretter offentligt? Same shit. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Florrpan
6/12/15, 7:31 PM
#2

Bara för att det är ovanligt att se en vattenpipa så betyder det inte att det inte är OK. Folk röker ju på värre ställen!

Men jag anser att all rökning är fel, speciellt vid barn.

thenameless
6/13/15, 12:41 PM
#3

Det är ju inte bra att röka och särskilt inte nära småbarn. Men jag antar att du misstänker att det är annat i pipan? Och det behöver det ju inte vara utan bara parfymerad tobak.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Ebolaa
6/13/15, 1:27 PM
#4

Vattenpipa är bara ett "mer socialt" sätt att röka tobak på och vanligt i mellanöstern. Det är inget olagligt nej..

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

[Biancalice]
6/14/15, 12:01 AM
#5

Jag vet inte vad det var i pipan, men jag antar att det allra minst var tobak och jag anser inte att det är samma sak som att röka en vanlig cigarett (även om det också är illa). Eftersom man får i sig mkt mer av att röka vattenpipa, än av en vanlig cigarett. Ca 100 cigg på 1 timmas session/rökning av vattenpipa.

Lagligt eller ej, jag tyckte bara inte att det ser ok ut att sitta på lekplatsen och röka vattenpipa tillsammans med barnen. Inte ok för mig med vanliga cigaretter heller på en lekplats, dock har jag aldrig sett just vattenpipa på sådant ställe.

thenameless
6/14/15, 11:01 AM
#6

Som jag var inne på går det ju att byta ut tobaken mot eller blanda i annat i vattenpipan. Men det var troligen bara tobak i den de hade på lekplatsen?

Fortfarande är det ju fel att röka ibland en massa barn . Men de hade väl inte den insikten?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Honestyisdead
6/20/15, 7:38 PM
#7

#6 Det är lika lätt att blanda i sliten i en cigarett. 

Varken cigaretter eller vattenpipa har på en lekplats att göra. Tycker inte det ena är värre än det andra.

thenameless
6/21/15, 10:04 AM
#8

#7  Det tycker jag. Saken är väl den att det anses bland unga vara lite exotiskt och roligt att röka vattenpipa oavsett vad man röker med den?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Honestyisdead
6/21/15, 2:55 PM
#9

Exotiskt för 10 år sedan kanske ;)

Människor börjar röka oavsett om dom ser en vattenpipa eller cigaretter.

thenameless
6/21/15, 10:59 PM
#10

Ointressant egentligen. TS undrade om det var lagligt att röka vattenpipa offentligt? Och så vitt jag vet är det det? Det är samma regler som för sigg och pipa eller snus vad jag vet.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Honestyisdead
6/21/15, 11:00 PM
#11

Det är lagligt ja.

Upp till toppen
Annons: