Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: beroende-av-sex-kärlek-och-relationer
Läst 3215 ggr
Anonym
1

Beroende av sex.

Har sedan en ålder på ca 13 år skrivit med äldre män, oftast upphetsade män, som jag också visat mig i cam för… Ljög oftast om min ålder, att jag var runt 18 år, för att jag aldrig visade ansiktet, utan bara kroppen (jag har vart tidigt utvecklad!). 
Under denna tid tände jag på detta, tyckte det var spännande osv. Men nu mer tänker jag bara att det är ett måste, när jag gör det. 

Jag kan inte sluta, trots att jag inte tänder på det längre. Jag har också pojkvän, och vill så gärna sluta. Det är ju så dumt att jag fortsätter… 

Hur ska jag sluta?

Fridaaaa
0

Har du talat med din pojkvän om det?
Att visa sig naken för främmande män så via cam anser jag i alla fall är otrohet.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
1

Sexberoende skulle jag inte klassa det som. Men du borde prata med tex skolkuratorn om det. Och vara ärlig mot din pojkvän.

Kyllan56
7

Jag tycker du ska söka hjälp! Vänd dig till ungdomsmottagningen så kan de råda dig vart du ska söka. Man har också rätt till en terapeut, men då behöver du en remiss som du får av din vårdcentral.

#1 Det sista man behöver när man ber om hjälp är en moralkaka!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Ravynsfair
2

Först och främst, berätta för din partner!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Fridaaaa
1

#3 absolut ingen moralkaka. Ditt tycke kanske men jag anser inte det i alla fall, sedan tolkar man saker olika. Thats life. Tänke det mer som en tankeställare då alla inte tänker på det på samma sätt

Anonym
6

#5 Eftersom hon skriver "Jag har också pojkvän, och vill så gärna sluta. Det är ju så dumt att jag fortsätter… " så verkar hon redan vara medveten om att det är fel. Du hade nog kunnat bespara dig den moralkakan.

Fridaaaa
1

#6 Fortfarande ingen sk "moralkaka" från min sida, sedan får du säga vad du vill. Vet vad texten jag skrev är skrivet som och vad den innebär och vill förklara, samma i #5, och är definitivt ingen sk "moralkaka",punk. Vet själv vad jag skrivit och menat.

Karmatarerskanise
2

#6 Varför skriver du det anonymt? 

Ts pojkvän är inblandad. Det är bättre ts berättar om det än att han hittar det själv.

Denna kommentar har tagits bort.
vallhund
3

#9 Anonymitet är bra för t ex TS för att våga ta upp o skriva om kräsliga frågor.  Ditt sätt att använda funktionen är inte OK!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Ravynsfair
5

Fortsätter folk använda Anonymitet-funktionen som du gör (inte korrekt) så kommer det snart inte finnas en sådan kvar vilket är synd. 
Starta istället en ny användare på iFokus alternativt gör din egen profil mer anonym med mindre info om dig själv .

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Gronstedt
4

Anonym som skrivit #11 och 13: Ja, det kan sajtvärden bestämma. Du använder Anonym-funktionen på felaktigt sätt. Om du inte vill stå för det du skriver, låt bli att skriva. Anonym-funktionen är inte till för att man ska kunna svara anonymt i trådar, utan för att man ska kunna skriva om jobbiga/svåra saker så som TS gjort här. Om du fortsätter att använda funktionen fel kommer du att bli anmäld och till sist få skrivförbud.

Karmatarerskanise
0

#13 Oturligt nog för dig är det faktiskt Sajtvärden som avgör om funktionen används rätt eller fel. Du använder den fel, är inget att diskutera.  Fortsätter du lär du bli blockerad.

Gronstedt
2

Inläggen som felaktigt var anonyma har tagits bort för att de anmälts av tillräckligt många medlemmar, som ansåg att de bröt mot skrivreglerna. Eftersom det var flera inlägg, har medlemmen automatiskt fått 1 veckas skrivförbud. Admin kommer sannolikt inte att upphäva detta.

Än en gång, Anonym-funktionen är till för att man ska kunna ta upp svåra eller känsliga ämnen, där det verkligen är viktigt att man inte ska kunna bli identifierad. Den är inte till för att man ska kunna skriva vad som helst på en sajt där man inte vill att andra ska veta att man hänger.

vallhund
0

Det automatiska modereringssystemet har varit verksamt o den som missbrukat det i den här tråden har fått skrivförbud.

Möjligheten att posta anonymt är tills vidare borttaget.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Gronstedt
2

#17: Synd att folk ska missbruka så att de som verkligen behöver den går miste om en bra funktion …

TS, ursäkta för OT.

Michaela-N
0

Måste också ursäkta mig för OT men kan man ge skrivförbud till anonyma? Hur gör man det om man inte kan gå in på hans/hennes sida?

Gronstedt
3

#19: Det går inte att ge specifikt, men när tillräckligt många felaktiga inlägg från samma person anmälts tillräckligt många gånger, får vederbörande automatiskt skrivförbud i en vecka, trots att man inte kan se vem det är.

Mamitaz
2

En massa tjafs i den här tråden, men jag svarar på TS.
Jag ser det som ett behov av bekräftelse, att få höra att du är snygg och sexig ger dej förstås bekräftelse och du känner att du mår bra av det. Men blir förstås lätt beroende av att få bekräftelse från andra, och det säger du ju själv att det inte är lika spännande längre men det är svårt att sluta. Du får nog börja bekräfta dej själv istället. Se på dej själv i spegeln och tala om för dej själv att du gillar det du ser, att du duger. Om du inte "tror på dej själv" när du säger det, säg det ändå så lurar du hjärnan att tro på det till slut. 
Sen är det viktigt att du inte bara bekräftar dej själv vad gäller utseendet - du duger som du är inuti också! <3 Det är också viktigt att du kan känna. Skriv upp bra saker om dej själv, och se till att listan blir längre och längre! DÅ kan du också älska andra, få bra förhållanden till andra.

Det kan vara ett sex och/eller relationsmissbruk. Googla om det och se om det verkar vara nåt för dej. Det finns möten för dom också, SLAA-möten.

Sköt om dej :-)