sockerfylla-äckligt!
Jag har drattat dit ordentligt. I två dagar har jag frossat på kakor och godis. Idag var kulmen och nu känner jag mig berusad! Har ju läst att flera av er har känt så men att jag som tål ändå lite mer kolhydrater borde ju inte …. ja ni känner igen snacket. herreminje! Riktigt äcklad är jag nu av för mycket sockerintag. Lätt berusad känner jag mig.
Lite ångest för att jag tillåtit mig känner jag. Och så kom jag på mig att krångla ner pringlesröret långt ner i soppåsen för att inte maken ska se. Lät den ligga kvar längst upp. Det röret tog mig knappt en timma att äta upp. Skulle ju bara ta lite till och sedan bara lite till och… ja..
och så bakade jag kakor igår och åt en del och tänkte vara smart att frysa ner så det finns när det kommer gäster… översta lagret är nu uppätet…trots att de var frusna.
Usch det här är så jobbigt att känna sig onykter av socker!! *skäms*
har inte ens ätit riktig mat idag- bara sötsaker- usch va illa det låter!
Söker bara lite stöd av er, igen, för att komma på rätt köl igen. Insikten har redan drabbat mig men jag haltar…
*kramar och en axel att stöda dig på tills du hittar balansen*

Jag tror att det är meningen att vi ska dratta dit emellanåt… för att vi ska testas och faktiskt trots allt se hur mycket vi har lärt oss. För du är ju helt solklar över hela beteendet och kommer därmed att vara betydligt bättre förberedd nästa gång det händer.
För varje snubbel så blir det lättare att ta sig upp…
Klappa dig själv på axeln för att du kommit till så många kloka insikter och inte behövde gömma pringelsröret utan orkade stå för att du snubblat!
Tack 1 och 2. Har precis berättat allt för maken och han märkte att jag är som onykter. och han blev lite chockad över vad och hur jag ätit… Det är nog jag med för den delen. Tänker efter nu att så mycket har jag inte ätit sedan ifjol nån gång.ops
Dricker massor av vatten nu för att skölja genom systemet, om det hjälper.
Läste nyss om linda-pindas katastrof och det är precis så- aoutopilot på och bara trycker in socker.

*kram*
Korseett vet du vad jag tycker du är enormt klar över vad du gjort och det är positivt. För hur du än ser det so har du nu erkänt det du gjort. Du har erkänt det för dig själv men också för någon annan (din man) och jag är helt övertygad om att du tar dig ur detta återfall snabbt nu.
För ibland kan man stå med handen i godispåsen och plötsigt inse att man har ett återfall men har ingen aning om hur man hamnade där eller varför eller när. Så jag tycker du har kommit långt här genom att erkänna.
Jag vet att du skäms för det gör man och jag lovar du är INTE ensam om den känslan. Lovar….Du behöver inte skämas vi finns här för dig och i det sällskapet vill jag lova att du inte behöver skämas vi har alla varit där i exakt det du beskriver.
Tror på dig Kram
*stor kram*
tack 4,5 o 6.
jag fixade middagen igår men det blev ett glas cola för jag hade saltat för mycket på maten och var tvungen att bryta det salta… vilken dålig ursäkt egentligen men jag avstod från stripsen åtminstone

Du avstod från Stripsen!! Jätte bra! Nästa gång avstår du colan också :-) Du är så medveten och jag vet att du fixar det här!!
Kram!!
nu har jag varit nära att gå till frysen och ta kakor igen men jag bytte dörr till kylen och plockade fram ägg och smör istället. en liten seger

GRATTIS!! Du fixade det!! *kram*
har bakfyllebesvär idag med fortsatt sötsug, ständigt hungrig och törstig. Dricker vatten som bara den och så fryser jag. brr. Ont i magen eftersom det har ställt till en del problem i tarmarna med så jag väntar på att det ska komma ut..
Försöker sitta vid datorn så länge jag kan eftersom jag riskerar att gå till fel skåp. Blåser som f-n ute så det är ingen hit att gå ut heller. behöver hämta in ved och elda så det är väl bäst att jag gör det. jag skriver väl här hur det går för mig under dagen och när spökerierna sätter in för hårt.
igår åt jag och åt och åt kändes det som- sockerdjävulen som sa att jag var hungrig men tji fick den för det var bara godkänd mat som slank ner, massa fett! Jag klarade till och med av att handla igår kväll. Skrev upp det jag skulle ha på en lapp och sedan in i affären och bara det kom i korgen. Jag är riktigt stolt nu för det är en av de sakerna som jag har fått avstått från att göra när jag fått värsta suget så maken har fått handla.
Än är jag inte ute ur farozonen känner jag men klarar att hantera mig rätt bra. Den här gången var nog den värsta hittills men jag hoppas att det var kulmen på en längre tids trassligheter. Jag ska ju ner till 72 ju och då får jag inte ha några som helst utsvävningar. men hu va trött jag blev pga detta. somnade nio igår kväll och vaknade nio idag men jag har varit på toa en tre gånger inatt för jag har druckit så mycket vattten för att hjälpa kroppen med rensningen.
Tack alla ni för stöttningen- ni är bäst!
Vad bra du har hanterat det här! Jag kan bara instämma med de andra skribenterna!
Kram på dig,
Linda-Pinda
Tack linda-pinda!
Det är jobbigt även idag. Tankarna går automatiskt in på godis och kakor. Igår tog jag lite hallon och grädde men det är ju lovligt för mig. Och fortfarande känner jag hungerkänslor så nu äter jag tills det blir tyst. Försöker hålla mig sysselsatt så jag får nåt annat att tänka på. Känner att jag egentligen har stenkoll på mig nu och det är bra för det belönar sig senare när jag inte behöver tänka utan att det går automatiskt igen.
jag har klarat mig än och räddningen heter mandelbröd. Räknat ut att de jag gör innehåller bara 8% kolhydrater, 17% protein och 75%fett. Tillsammans med smör och ost så har det stoppat värsta suget. Alltså det är detsamma som nötbröd men med mandel. Max en om dagen har jag sagt för annars kan det bli för mycket klhydrater igen. De triggar inte sötsuget heller. SÅ nu är jag nöjd igen
Har köpt en försoningsgåva till min make som får uthärda både det ena och det andra från mig. Ska bli roligt att se hans min.
Tack alla för att ni finns här i ur och skur!

Vad duktig du är!! Se, du fixade det! *kram*
Ska testa tipset om mandelbröd :-)
//Helena
tack#16 Det är det enkla recept från Lillianna/Maria tauson med 1 dl mald mandel/nötter, 1 ägg och 1/4 tsk bakpulver. Plattas ut på flat tallrik och micras på full effekt i 2-2,5 minut, som jag använder mig av

Wow!! Klart så fort!! Måste testa :-) Mums!!
Bra jobbat Korseett! Vad duktig du är!
#19 tack!
Korseett, du är jätteduktig, här finns också en axel du kan luta dig mot. // kramar
tack sockergris!
Idag var det nära igen men jag lyckades att avhålla mig. Visserligen känner jag lite nu men jag är trött också. Gjorde healing på mig själv inatt och så kundhealing med behandling idag så det blir lite mycket. Känner suget men det är i "behandlingsbart" tillstånd. Vet att det fortfarande finns kakor i frysen men där får de ligga. Kanske det blir lite bär med vispgrädde till kvällen.
fortsätter väl i den här tråden då..
Idag har jag varit otroligt duktig! Jag har klarat att shoppa i stora staden Karlstad samt handla mat på vägen hem utan att trilla dit för något sött. Jag kände att det var på väg men klarade det! Har visserligen köpt salta jordnötter som jag nu knaprar på men de hör ju till de tillåtna eftersom det är så lite kolhydrater i dem.
Ännu en seger!
Stort grattis.. =)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
ja det här har ju liksom blivit rapport tråd så då är det lika bra att jag berättar vad som hänt.
Kosten har faktiskt gått bra men något planerat avsteg som jag har fått kämpat för att inte falla igenom på. men men…
idag var jag med min svägerska på stan. Vi hamnade på fik och jag tar en cremebulle och te och hör mig själv säga att eftersom jag inte äter kolhydrater i vanliga fall spelar det ingen roll vilka sorts kolhydrater det blir när man ska unna sig… Jamen hallå korkskalle ville jag säga till mig själv. Dagen fortsatte i samma stil- honhade gjorde stuvade makaroner och stekt falukorv till sina ungar och jag åt givetvis. Dessa två saker gjorde att när jag skulle handla var jag sämre rustad så då står jag och köper en påse smågodis som jag och maken smaskat i oss. *megasuck*
Jag hoppas verkligen att jag orkar hålla mig i morgon och inte trillar dit för sötsaker. Det är nästan exakt en månad sedan min sockerfylla och jag kan inte skylla på hormoner för här är det kaos på dem så det fungerar väldigt sällan…
Ville bara prata av mig. Nu ska jag gå och nanna.
Nattis!
åh hjälp! klockan är halvtvå och jag är vaken! kan det bero på sockret tro?! nä nu ska jag verkligen nanna