Annons:
Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 2158 ggr
Lisabella
2015-09-06 14:23

Fri från sockerberoendet med krom

För mej har kromtabletter varit superbra för att minska och faktiskt helt bota mitt sockerberoende. 

Jag tar en tablett varje morgon och tycker numera att det som smakar sött är otäckt … vilket är en fantastisk känsla efter år av sug efter choklad och annat sött. 

Men tänk på att det tar tid innan krom verkar, så ha tålamod! Och var uppmärksam på även små skillnader. Lyssna på kroppen och ge den tid.

Bland det häftigaste var när jag gick i mataffären en fredag och skulle "unna mej" något gott. Stannade till och kände efter vad jag var sugen på, glass/choklad eller wienerbröd möjligen? Nej. Det blev knäckebröd, för det var det godaste jag kunde komma på just då. Hurra! Seger!

Annons:
vallhund
2015-09-09 18:02
#1

Finns det någon evidensbaserad forskning som stödjer din teori om att det skulle hjälpa?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Crucio
2015-12-07 16:06
#2

Att krom är bra mot sockerberoende stämmer, Vallhund, och är inget som personen ovan hittat på. Har inte en specifik källa att länka till då jag läst om detta i diverse böcker om sockerberoende, men googla t.ex. sockerberoende + krom så får du massor med resultat. Läste det bl.a. förra veckan i Fredrik Pauluns bok "50 genvägar till ett sockerfritt liv". Om jag inte misstar mig så handlar det om att krom hjälper till att stabilisera blodsockret och stabilt blodsocker = mindre sockersug.


Sajtvärd på Skrivlust

Crucio
2015-12-07 16:07
#3

Googlade lite snabbt och hittade denna text som förklarar det kort och koncist: http://passionforhalsa.se/sockerberoende


Sajtvärd på Skrivlust

vallhund
2015-12-08 07:04
#4

Mumbo jumbo med andra ord.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Crucio
2015-12-08 10:39
#5

Vad menar du med det? Att ett stabilare blodsocker utan snabba dippar hjälper mot sötsug vet man. Det är inget påhitt. Sedan om du inte orkar googla och läsa på om saken som du ifrågasätter så är det ditt problem.


Sajtvärd på Skrivlust

Crucio
2015-12-08 10:44
#6

Du kanske tycker insulinkänslighet och glukos osv. är mumbojumbo också. x')


Sajtvärd på Skrivlust

Annons:
[Garntroll]
2015-12-08 11:02
#7

Krom och Magnesium sägs ska vara riktigt effektiva på att blockera sockersuget. Själv är jag beroende mest av choklad och socker. Kakao ska ju innehålla - är osäker nu men - krom eller magnesium.

Upp till toppen
Annons: