Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 600 ggr
Kia
0

Känner mig modig

Jag ska allahelgonahelgen åka på konferens med jobb. Detta är återkommande varje år. Förra året våndades jag över att jag skulle behöva beställa annan mat än det som serverades och kände att jag var tvungen att förklara mig.

Vet Ni vad idag skickade jag iväg ett mail till ansvarig för maten den helgen och bara gjorde ett konstaterande vad jag kan och inte kan äta.

Det kändes väldigt bra ska jag säga….

Kände mig modig att jag bara sådär kunde göra det utan att förklara mig:)

mollward
0

Härligt jobbat Kia!!!

zeretki
0

Stor kram! Jaa, BRA att du sa till!

Karmatarerskanise
0

Vad kul att läsa :) You go girl :D

Trannel
0

Jag blir glad med hela ansiktet när jag läser om din modighet!!

Så enkelt vill jag också göra saker.. Jag övar på det.

Mvh/ Le :-)

Gronstedt
0

Starkt jobbat, det är kul när man plötsligt ser hur långt man kommit!

[linda-pinda]
0

Go go go Kia! Starkt och bra gjort! Tänk så här: jag förtjänar att äta sådant som är bra för mig!

sockerloppan
0

Jättebra!!

Det visar att du är viktigt för dig själv och tar hand om dig och kräver respekt av omgivningen!!

om igen jättebra! Jag är oxo sockerberoende och vet hur svårt detta är när man äter ute, att måsta be om annan mat och jobbigt att vara annorlunda. Fast för det mesta går det bra!

Fast man får informera mycket för folk fattar inte och har inte kunskapen.Jag åkte till en kursgård en gång på 5 dagar. Skrev till dom och sa till i telefon och skickade en lista med vad jag inte tål och sa till när jag kom. Men just där med den kocken gick det inte att få hjälp av, han använde sirap o honung och vita mjöler hej vilt..hu vad jobbigt det var , men jag tror det var ett undantag.Jag fick naturligtvis återfall efter detta och det tog tid innan jag kunde bryta igen. Nu missbrukar jag för fullt och väntar på behandlingshem, jag grejar inte detta ensam igen. kra o heja på    sockerloppan eller carina som jag heter