Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 978 ggr
fiffi86
0

Vaga beratta!

Jag har lidit av hetsatning over ett ar nu. For en manad sedan berattade jag allt for min pojkvan och en kompis. Jag berattade ALLT (inklusive hur jag brukar gomma mat, stjala mat fran nagon i huset och kopa nytt, borsta tanderna efter jag spytt osv.)

Min pojkvan vet att jag har problem med mat men aldrig hur jg verkligen madde.

Har gatt en manad nu sedan jag spytt, fick nastan ett aterfall men klarade mig bra.

Jag vet att LCHF ar det enda som kan heala mig fran hetsatning men jag tror pa att kanske plocka bort lite kolhydrater i taget. Jag har lordag kvall for ett kolhydratsmal.. Jag ar tillaten att ata vad jag vill (som jag normalt tycker ar "daligt") , det kan vara choklad, en portion vit pasta eller nagra bitar av min favoritpizza..

Visst ar jag lite uppblast dagen efter, men inget i jamforelse hur jag brukar vara efter en hetsatning..

Nar jag sag hur upprord min pojkvan blev, kande jag att det ar dags att vara stark! Vad det hndlar om for mig ar egentligen att jag kanner mig ensam ibland, och jag trostater.

men det finns sa mycket annat att gora, och nara och kara staller upp om ni ber om hjalp!

Sedan en manad tillbaka berattar jag allt jg kanner, jg ringde min kompis efter en jobbig dag pa jobbigt och berattade precis hur jag kande. Att jag hade haft en skit dag och att det enda jag kande for var att baka tva kladdkakor och ata upp. Jag berattade att kanslorna liksom jagade mig och att jag kande mig "tvungen" att ga hem och missbruka mat.

Min van lugnade ner mig. Hon kom och motte mig och vi hyrde en film och skvallrade och fixade vara naglar den kvallen ist. Plus att vi at middag, som jag njot av…

Forsok beratta om era problem. Det kan gora skillnad!

korseett
0

du har så rätt! Vad det gör mycket att ha sina närmaste med sig och som kanske inte alltid förstår - för det behöver de inte göra- men som stöttar och är lyssnande, peppande, tröstande och även distraherande när man känner som man gör ibland

[LenaB]
0

Bra att du berättade, vad skönt det måste ha kännts för dej! Håller med i det ni säger. Detta gäller även andra områden med. Värsta man kan göra mot sig själv är att stänga inne och gömma det inom sig. Det blir ohållbart till slut.

Lena.

sockerloppan
0

Modigt!!

Det krävs en hel del mod att räcka ut handen och be om hjälp. Din tillit till omvärlden har vuxit och det är stort! kram  carina