Annons:
Etikettberoende
Läst 1401 ggr
heltkaos
2016-04-24 18:16

Beroende av nikotin?

Jag har under en ganska lång period varit feströkare, festar inte varje helg, det blir kanske 1 gång i månaden eller nåt och under den kvällen blir det ganska många cigg. Ungefär i slutet av förra året blev det mer, jag började röka varje  gång jag träffar min kompis som är rökare, och då blev det lite mer än 1 gång i månaden, och nu har det blivit ytterligare oftare, kanske 1 gång i veckan, sen röker jag även när jag är uttråkad… Men jag har inte blivit beroende av det, jag känner aldrig suget av att röka, har inga problem att vara utan och jag vänder mig heller inte till något annat istället utan det behövs helt enkelt inte. 
Hur kommer det sig att jag inte blivit beroende?

Annons:
Honestyisdead
2016-04-24 18:19
#1

Varför röker du alls om du inte känner något sug?

Att du inte blivit beroende beror på dina gener och på att du inte rökt tillräckligt mycket.

heltkaos
2016-04-24 18:46
#2

Jag vet att det låter puckat och idiotiskt… men när jag röker så är det som att alla mina problem försvinner. 
Dom senaste veckorna har jag mått skitdåligt, har kraftiga problem med ångest då jag precis börjat med en ny medicin för min ADD och det har varit riktigt tungt, har sån panik, oro, ängslighet, nervositet, obehag och obekväm i min kropp. När det är så tungt att jag inte ens orkar gå utanför lägenheten så tar jag en cigg och då försvinner allting och jag mår bra igen.

Jag har redan testat mediciner för att dämpa ångesten men det har ingen verkan och då känner jag att jag inte har haft nåt annat alternativ. 
Jag har inga planer på att bli "regelbunden" rökare, eftersom jag fortfarande är i invänjningen av medicinen så behöver jag detta för att klara mig… det blir bara 1-2 cigaretter om dagen, om ens det, ibland klarar jag mig utan. 
Så det va mest därför jag var nyfiken varför beroendet inte sätter sig.

Honestyisdead
2016-04-24 18:56
#3

Låter som ett beroende om du röker för att må bättre och röker var dag.

Maria
2016-04-24 19:01
#4

Om du ändå inte har blivit beroende så är det ganska tokigt att fortsätta som du gör. 

Det är svårt att sluta, det försämrar hälsan och är faktiskt dödligt farligt och så kostar det en massa pengar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

heltkaos
2016-04-25 11:57
#5

Fast är ju inte beroende för jag känner inte suget efter att röka. Idag mår jag okej men känner inte suget efter att röka och kommer heller inte göra det.
Om jag kan fortsätta må bra nu så kommer jag inte fortsätta över huvud taget.

Upp till toppen
Annons: