Jag duger
Jag har ju berättat att jag just nu jobbar hårt med att få en självkänsla som jag kan må bra i och i torsdags fick jag ett ypperligt tillfälle att öva på just det.
Jag hade ett möte med jobb, med en massa chefer och jag var där i en facklig fråga. Vet Ni vad jag gjorde,
Innan jag skulle gå in sa jag till mig själv högt flera flera gånger, Kia du duger, Kia du duger, Kia du duger och vet Ni vad? Det fungerade alldeles utmärkt.
Jag kände att jag dög i alla avseenden och det kändes som när jag gick ut från det mötet att jag hade en skön känsla i magen att ja, JAG DUGER…..
Antar att övning ger färdighet och att det är bara att fortsätta att öva :)
Vad kul att läsa :D
Det bevisar ju att man faktiskt kan påverka sig själv mycket genom tanken!
Det har jag fått höra många gånger, men av ngn anledning har jag inte testat. Får ju se till att göra det!
Stora Kramar till dig! Nu gav du mig en kick till att fortsätta min positiva bekräftning. :)
Klart att du duger, Kia, det gör vi alla!
En kväll häromåret var jag med min största kunds företag på en middag. Matsalen låg en halvtrappa ned och trappan kom ned mitt på ena långsidan i salen. Trappan var rätt väl belyst. Jag hade varit ute på muggen och kom tillbaka, och när jag tagit ett par steg ned i trappan kom det som en vattendelare i mitt liv. Jag insåg plötsligt att jag stod på en scen, att alla i salen stirrade på mig (klar de inte gjorde, men det kändes så). På ett enda ögonblick måste jag välja: Krypa i krok och slinka bort och må som en mask eller … Jag stod kvar, jag till och med stannade i trappan i flera sekunder och höjde huvudet: Jag tål att titta på! Och jag tror att ni här, om några, kan förstå vilken enorm kick det var att övervinna sig själv så! Det var otroligt mäktigt! Jag kände mig som en kunglighet! (Och det gör inget att inte en käft i hela salen lade märke till mig, för alltihop hände inne i mig.)
Sedan dess har jag blivit mänskligare och mänskligare, nu kan jag till och med skrävla på ett nätforum
!
Klart Du dug Kia! Du är helt enkelt jättebra.
Numer pensionär i Nynäshamn
Kia, jag vill väldigt gärna höra mer om dina reaktioner när du läser boken! Om du vill dela med dig? :)