Annons:
Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1891 ggr
Jungfru82
7/18/16, 7:20 PM

Socker

Man går från ett beroende till ett annat och många tycker kanske inte att detta är allvarligt men för mig är det och jag hoppas få tips och råd Har varit stor rökare och då dämpas hungern men nu har jag äntligen lyckats hålla mig borta från rökning ca 3 månader men istället har jag börjat trycka i mig en massa onödigt och har gott upp en del i vikt kan vräka i mig godis, kakor , glass feta såser yoghurt med vanilj och det är inte lite yoghurt…jag vräker i mig saker som om det inte fanns någon morgon dag och det känns som om mättnad känslan är borta… Så hjälp mig!! Vad ska jag köpa hem son det inte är massa socker och onödigt i? Vad ska jag äta för att vara mätt längre? Vad ska stå i mitt kylskåp/ frys för att kunna njuta av livet ?

Annons:
Gronstedt
7/19/16, 8:55 AM
#1

Hej och välkommen hit!

Det kan vara svårt att bryta två beroenden på en gång, men om man som du har gått från ett till ett annat kan det vara lättare att bryta det "nya" beroendet.

För att jag ska kunna hålla mig från socker, bröd, pasta etc. i "kristider" krävs att jag är mätt och glad. Därför har jag levt LCHF i många år. Jag föll av den vagnen för ett drygt år sedan men försöker kravla mig upp igen.

Kött, fisk, fågel, skaldjur och grönsaker med lågt kolhydratinnehåll funkar för mig. Inget snålande med fettet, men inga hysteriska mängder heller. För mig funkar inte större mängder mejeriprodukter, men många kan äta det mer eller mindre obegränsat. Ett mål på till exempel kycklingfilé och rostad blomkål med fullfet bearnaisesås står man sig länge på. Paprika, gurka, broccoli och liknande äter jag obegränsat av. 

I alla fall jag står mig mycket längre på sådan mat än på bröd eller liknande, som gör att blodsockret rasar och magen blir som ett svart hål efter några timmar. 

På LCHF i fokus finns många tips om vad man kan äta för att kunna stå emot kolhydratsuget.

[julia&marsvin]
8/1/16, 8:04 PM
#2

Jag tänkte, precis som #1 rekommendera LCHF i ditt fall. Socker är ju en kolhydrat och därför kan även nyttiga kolhydrater göra så att du får sug efter onyttiga kolhydrater, som socker. Lycka till! :)

Jungfru82
8/2/16, 2:08 PM
#3

Vart hittar jag lchf här på ofokuserad?

Gronstedt
8/2/16, 2:32 PM
#4

Ah, sorry, LCHF-sajten heter kolhydrater.ifokus ☺️

Upp till toppen
Annons: