Annons:
Etikettberoende
Läst 6709 ggr
[Den långa vägen tillbaka...]

Lyrica o gabapentin o Benzo

Jag fattar inte varför alla på nätet säger att den är narkotikaklassad!!! Det är inte någon av dem och inte i USA heller. Vad det gäller beroenderisken åker man lätrare fast i benzo än någon av ovanstående. Jag är själv fast i ett benzoberoende o jag är lågdosberoende. Det går inte att sluta med dessa vidriga piller!! Jag har GAD bla och PTSD. Ang depression är det något man tyvärr kan få som biverkan av benzo. Jag har stess som jag oxå blivit deprimerad av. Hur kan man som läkare ge Stesolid som sömntablett? Läkare är farliga. De har ingen kunskap om vilket helvete det är att sluta med benzo. De är totalt outbildade i den frågan. Man bör lyssna på sin kropp när man trappar ut. Jag klarar max 1 mg/mån och blir våldsamt dålig under olika faser start dag 3 sen håller det på av o på i några dagar lugnar ner sig peak dag 8 för att sedan komma tillbaka lika intensivt som dag 3 runt dag 14. Man måste låta kroppen bli stabil mellan sänkningar o det här fattar inte läkare. När du sänker kommer dina symtom tillbaka i mkt förstärkt form ex panikattacker. Pat som får ex Stess mot muskelvärk o aldrig upplevt ångest förut får det när de vill sluta. Det går inte att trappa för långsamt!! Ang lyrica och gabapentin funkar de utmärkt mot benzo AT. Jag fick Lyrica mot min GAD. Har nog aldrig mått så bra o jag tog 25 mg/dag och höjde till 150 mg på 5 v. Normalt startar man med 150 mg…o höjer till 300 efter en vecka. Jag var nöjd på 150 mg behövde inte mer. Men min idiot till läkare sa att 150 mg är maxdos…Bra påläst det är 600 mg!!! Under tiden med Lyrica åt jag inga stesolid. Men jag var tvungen att trappa ut på en vecka o jag kände ingen AT från Lyrican. Sedan råkade jag ut för en olycka o blev insatt på Stesolid mot ångest pga PTSD. Jag tror att vissa blir beroende av Lyrica precis som sprit lr tobak. Men benzo åker alla mer lr mindre dit på…..

Annons:
vallhund
2016-10-18 13:41
#1

#0 Vad vill du diskutera?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Den långa vägen tillbaka...]
#2

Jag la den under fel…den skulle ligga under benzoabstinens. Jag tog printscreen på FASS texten för att det går att lägga upp en bild, det är väl fritt att välja lr? Den jag la under benzoabstinens. O länken som du la upp går inte att trycka på.Jag ville visa stycket i FASS…Problem lr?

vallhund
2016-10-18 17:51
#3

#2

Oavsett citat eller bild från en skriftlig källa så skall vi som läsare ges möjlighet att kontrollera källan, därav kutymen att länka.

För mig fungerar länken. Nästa gång du printscreanar så kopiera adressfältet o bifoga i inlägget.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Den långa vägen tillbaka...]
#4

Jag förstår vad du menar

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: