Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: beroende
Läst 1103 ggr
sockerloppan
1

Snart in för beroendebehandling...

Hej. Ny här.

Jag är skitskraj för jag skall snart beroendebehandlas, gissar att det blir 12 - steg..Gått igenom en massa terapi som hjälpt mig en hel del.Jag är beroende av socker, alkohol o insomningspiller.Varit beroende av socker sedan barndomen och nu känns det som om jag står på "luft" igen, dvs.. ingen kontroll..det är skrämmande.

säger sockerloppan

Karmatarerskanise
0

Lycka till :)
Berätta gärna hur det går.

kram

zeretki
0

Lycka till!

Kia
0

Lycka till….. Kram

AnneN
0

Lyckatill =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

mollward
0

Lycka till Sockerloppan!
Det är ok att vara rädd, men det kommer att gå bra!

Kram

[linda-pinda]
0

Instämmer med #5! Så länge inte ärdslan hundrar dig från att göra ditt bästa, är det helt okej att vara skraj! Kram på dig och lycka till! Berätta gärna mer vid tillfälle!

sockerloppan
0

Tack alla!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag vill ha kontakt, det känns lättare bakom en dator än direkt kontakt just nu.

Det är så mycket som snurrar i huvet.Äter godis som en galning nu när jag inte dricker nåt vin. Drack vin senast i början av Augusti.Det syns och känns, väger 30 kilo för mycket och det är tungt.Jag känner sån skam för att säga att jag är alkoholberoende. Jag har varit medveten om mitt sockerberoende länge och kämpat själv men klarar det inte!!och det skäms jag inte lika för inte heller sömnpillrena som doktor givit mig men alkoholen det vill jag inte riktigt erkänna. Det är här som jag talar om det öppet och till min man. Till andra, vänner säger jag att jag riskerar att bli alkoholberende. Vilken lögn, jag kan inte hanetra alkohol och har aldrig kunnat egenteligen. nu är det dags för frukost   kram sockerloppan

kerstinjoh
0

Lycka till tjejen!

En av de viktigaste sakerna är att kunna prata om det. Och att erkänna det.

Kerstin

Helenaf76
0

Lycka till! Det kommer gå bra! *kram*

HannaJonsson
0

Oj vad stark du är som vågar prata om dina beroenden! Det är inte det lättaste! Jag hoppas verkligen du får/fick en 12-stegs behandling.. det är det bästa du kan få! Ta till vara på allt material du får av behandlingshemmet/öppenvården! Stort lycka till!

[linda-pinda]
0

Hur går det?