Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 1776 ggr
serenas
9/25/17, 2:28 AM

När ska man ge upp en alkolist

Som rubriken säger när ska man ge upp med och hjälpa en med missbruksproblem?

Annons:
Calcifer
9/25/17, 3:15 AM
#1

Finns många faktorer. Vet personen om att den har missbruksproblem? Är de själva villiga att försöka söka hjälp? Förnekar de att de har ett problem? Osv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
9/25/17, 5:59 AM
#2

Du har skrivit många trådar om denna mannen. Du har fått bra råd. Och ändå så startar du tråd på tråd på tråd igen om han. Du borde söka hjälp för att inse att han är inte klok och är som en igel. Du är så pass medberoende att du inte kan släppa han och du måste få ett slut på det. Jag tror inte att du längre är kär i han utan att det är kvar för att du är tvingad av ditt huvud (undermedvetet)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

_Fisken
9/25/17, 6:05 AM
#3

Det är individuellt. När du  känner att du gett allt o provat allt och ditt humör och liv påverkas är det dags att tänka om. Ibland verkar man inte kunna "nå fram" utan de måste själva nå en botten och inse att de måste göra nåt åt situationen.

Maria
9/25/17, 7:16 AM
#4

Du borde redan gett upp efter att ha läst dina trådar.

Han får klara sig själv nu och så får ni i framtiden eventuellt reda upp allt när/om han kommer på fötter igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

serenas
9/29/17, 7:09 AM
#5

Tack för alla svar. Jag har gått vidare så jag kommer inte att göra fler inlägg.

Gronstedt
9/29/17, 9:49 AM
#6

Serenas, du är alltid välkommen att ventilera här om du behöver.

Annons:
serenas
9/30/17, 4:15 PM
#7

Han har hotat mig så mycket så jag fick söka hjälp i kriminella kretsar. Det är inget jag är stolt över eftersom det inte är någon metod som jag efterlever. Men polisen lyssnar inte. Så nu har det varit lugnt …. Jag hoppas att det kommer att bli så framåt också.

Farwuq
10/2/17, 11:06 AM
#8

Man ska aldrig acceptera alkoholism.

Har man försökt hjälpa och det inte har lett någon vart så har man ingen skuld jämte den som dricker.
Det ligger oftast psykiska faktorer bakom och om drinkaren inte vill inse dessa så finns det inget att gör mer än säga »hej då«.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

vallhund
10/3/17, 6:01 AM
#9

Jag kan rodda med dig!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: