Dagens framsteg
Jag tänkte att den som vill kan skriva vilka framsteg man gjort under dagen här =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Idag då jag var på registreingen på skolan så satte dom fram en jätte skål med massa godis i precis några decimeter i från mej och jag lyckades låta bli godiset =) *stolt*
_**/Mvh Anne
Härligt bioBio!
Själv tackade jag nej till bullen vid trefikat. Också stolt!

Starkt av dej att tacka nej linda-pinda
_**/Mvh Anne
jag ringde en vän när jag kände suget smyga sig på. Det hjälpte mig att göra annat :)

Jätte bra gjort av dej Kia =)
_**/Mvh Anne

Var extremt sötsugen nu ikväll då var och handlade, men ist för att köpa en massa godis så köpte jag körsbärstomater =) Vet att dessa inehåller en del kolhydrater men inte i i jämförelse med godiset.
_**/Mvh Anne
Bra val :)
jag har stått emot "äppel-abstinensen" idag, trots att jag velat ha både yoghurt, mjölk och grädde..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Härligt att du klarat denna dag ut =)
_**/Mvh Anne
Igår kväll åt jag torkad frukt (jag vet att det är lika sött som godis, men den mentala skillnaden är för mig enorm, därför tillät jag mig det). Efteråt började det suga rejält och jag gick i skåpen på jakt efter något gott. När jag märkte vad jag höll på med, sade jag till mig på skarpen att lägga av - och slutade omedelbart, innan jag stoppade något mer i munnen! *så glad*
Jag åt inte godis igår på jobbet! :)

Vad duktiga ni är alla som skrivit ovan!! Kram på er!
Jag var och handlade med barnen idag, jag köpte inget godis till mig :-)
jag gjorde en ordentlig lunch till mig själv. Vilket jag gärna slarvar med. För jag inte orkar helt enkelt. Världens slöaste. Detta har gjort att jag fortfarande är abstinent idag :)

Igår kväll fick jag ett bakslag och bakade en blåbärskaka med marsan men än så länge idag har jag lyckats låta bli den trotts att det står i kylen. (tog dessutom bara 2 bitar igår ist för att vräka i mej hela som jag brukar)
_**/Mvh Anne
jag har tränat idag.. (fick en kick och känner att jag skulle kunna fastna i ett träningsberoende, men det får bli ett senare problem) Jag tränade och har ätit bra mat..
//Ida

Jag var på hundutställning idag och för att köpa katalogen så var jag tvungen att gå in i fiket och jag lyckades med att bara köpa katalogen trotts allt gott som låg mitt under näsan på mej.
_**/Mvh Anne
Starkt jobbat Biobio :)

Tack det kändes riktigt bra då jag kunde gå därifrån utan en kaka och enda "onyttiga" jag stoppat i mej idag är juice *riktigt stolt*
_**/Mvh Anne

Igår lyckades jag med konststycket att ta bara 2 kakor ist för att äta hela paketet =)*enormt stolt*
_**/Mvh Anne

Idag köpte jag öl, men har inte druckit något ännu :)
Snabster…. hur mycket öl har du köpt? Vet du vad….. Hur mycket det än tar emot testa en gång bara denna gången att gå ut i köket öppna ölen och häll ut den… Testa…..

Kul att höra Biobio :D

Kia, det är bara 7st 2.8or.. Njaaaaa! :S det är ju mina nödraketer :\ vill ju inte må som jag mådde igår.. det var rent förjäkligt ju :(

Var o försökte det du föreslog nu, kia. Men handen vill inte göra rörelsen
edit: var dum att inte editera mitt förra inlägg istället.. Ska försöka sluta kladda på denna fina tråd nu :D
Snabster… Pröva igen och läs min artikel om Ärlighet… Ligger som en tråd…. Pröva… Det går
Härom kvällen åt jag chips (en av mina riktigt stora laster!). Men hör och häpna: jag åt bara så länge det var gott och sedan slängde jag det som var kvar. Stort för att vara mig. Jag brukar äta hela påsen - trots illamående mot slutet - och sedan rota runt i skåpen efter något mer att stoppa i munnen.
Wow vad imponerad jag blir av alla er som kämpar.
Kasta det jag bestämt att jag skulle ha har jag nog ALDRIG klarat, men efter att ha läst den här tråden skall jag verkligen försöka när jag står där nästa gång.
Numer pensionär i Nynäshamn
Det bär mig oxå otroligt emot att kasta.. äter hellre.. (dum som man är) jag är impad!
//Ida
He he he. Ibland är det bra att gå tillbaka och läsa sina egna ord. Hemma i frysen har jag ett halvt paket glass - efter första halvan (egentligen efter första skeden…) kon jag fram till att detta är en sort som jag inte tycker om. Det som är kvar, försöker jag nu övertyga mig om det skall gå någon annan väg än in i min mun. Jag gillarinte heller att lsänga mat, men har insett att det inte gagnar någon på hela jordklotet att jag hellre äter upp saker än slänger dem. Nästa steg är naturligtvis att inledningsvis inte köpa sakerna alls.
Jag återkommer med resultat angående den illasmakande glassen. :-)

Ett tag sedan jag skrev något om mina framsteg nu.
Fyllde år förra helgen och då bjöds det ju givetvis på hambakta kakor och jag lyckades utan problem att fika normalt, tog inte mer fika än någon annan, mådde inte illa efteråt och hade inget sug efter mera. Har tom fortfarande massa fika kvar i kylen efter en hel vecka =)
_**/Mvh Anne
Uppdatering av #29
Förra veckan slängde jag den där glassen till slut! Utan att ta en enda sked till. Jag är rätt stolt över det ;-)

Kanon :-) Jag är uppfostrad av en mamma som är sjukligt snål. Hon sparar alla matrester i små pytsar i kylen och äter upp dem om de så är urgamla. Näe mina barn var små kunde det hända att jag käkade upp mat efter dem om de lämnat "det dyra" alltså köttet, trots att jag redan var mätt… men det var ju förbjudet att slänga mat och särskilt kött. Det var ett stort steg för mig när jag tillät mig att slänga matrester… och att se att jag slängde maten för MIN skull, jag var väl ingen soptunna heller… som skulle äta mat och kanske gå upp i vikt för att man inte "fick" slänga mat!!! Jag tror att en hel del av min mammas övervikt berott på detta, hon har ätit upp för att inget "får förfaras"… En sjuk inställning istället för att ta resterna till lunch nästa dag istället i så fall!
*mallig!*
Jag är kolhydratberoende. Igår på mötet hade det köpts baguetter till deltagarna. Jag tvekade och velade som vanligt och kände för att smyga undan och låtsas att det inte var frestande, men till sist sade jag till mitt fega jag att gå och gömma sig. Så jag sade "Mördare!" på ett godmodigt sätt åt den som köpt fikat, så tog jag en baguett, skrapade ut brien, salamin och salladen och slängde tillbaka brödet på brickan! Några leenden kring bordet, men inga kommentarer. Men jag kände mig modig och duktig!

Det gjorde du rätt i!!!!!!! *S*
#33 Shit vad starkt gjort :)
Häftigt.
Igår fick vi ett mycket tråkigt besked ang vårt husbygge och jag blev även mycket orättvist utskälld och uppläxad av en man som är inblandad i frågan. Jag blev väldigt upprörd och alldeles gråtfärdig. Min kroppsliga och mentala reaktion lät ju inte vänta på sig… Supersugen på att vräka i mig något sött! ni vet, så där så att man är beredd att äta vad som helst så länge det ger den rätta trösten - och gärna i sådana mängder att man somnar av sockerfyllan efter en stund.
Nåväl. Jag motstod!
Inte en grej stoppade jag i munnen och jag är så stolt!
Kram till dig Linda! :)
#37: Jättegrattis! Du har verkligen allt att vara stolt över, att stå emot i en sådan situation är superstarkt!

Jätte starkt av dej linda-pinda
_**/Mvh Anne
Grattis linda-pinda - det var strongt! Känn vad du växer när du vet att du kan stå emot.
Numer pensionär i Nynäshamn