vart söker man hjälp
Hej.
Jag undrar
När man är helt i medicinens våld, efter 30 år av medicinering av ångest, sömproblem och värk.
Finns det då någon som årkar hjälpa en att bli avgiftad?
Det är en otäck cirkelgång du beskriver. 30 års medicinering har säkert skapat mer ångest o sömnproblem . Kanske gjort mer skada än nytta.
Är det någon som gått till botten med problemet om vad som orsakat besvären?
Jag tycker att du ska prata med den läkare som skriver ut medicinerna.
På vår Vårdcentral finns en psykolog som hjälper till att reda ut när man inte vet vart man skall vända sig i vårdsvängen. Kanske det finns på din Vårdcentral också?
Det låter som att någon annan måste ta över och tänka åt Dig ett tag - Du har gjort nog som bara kommit fram till att ta det här steget …
funderar jag…
Numer pensionär i Nynäshamn

Kommunen brukar för det mesta ha en beroende mottagning dit man först kan gå helt anonym om man bara vill kolla läget om vad det finns för möjligheter
!
Ibland måste man dock kämpa för att få den hjälp man behöver och det är inte till fördel för de som verkligen behöver hjälpen!
Lycka till och uppdatera gärna här om hur det går!

Saken är ju den att man blir livrädd när man tänker på hur det skulle gå.
Jag vet att jag vill, men jag vet att jag åker dit snabbt om det blir minsta fel.
jag orkar inte kämpa för någonting, minst av allt mig.
Ja jag har gått till botten med orsak.
men jag tror på fullaste allvar att jag vill.
Jag skulle önska att någon tog mig härifrån då jag inte kan gå själv.
Svava

Jag hänger inte med?!.. vad menar du med "åker dit snabbt"?, och vad är det som skulle gå fel?
Usch, vad jobbigt, svava! Jag hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig, som du kan hålla fast i på din väg tillbaka, så att det blir lättare att gå den. Många kloka och stöttande ord och råd hittar du här på forumet.
*kramar*