Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettmedlemmarnas-egna-historier
Läst 1309 ggr
zeretki
0

Zeretkis kost-koll

Tänkte följa Lindas exempel och ha en tråd där jag försöker hålla koll på mig själv och mitt ätande. Om det är OK för Sajtvärden? Skrattande

Dels är det bra för mig själv att hålla koll, dels kan det kanske inspirera och hjälpa andra.

Tisdag:

Idag är andra dagen helt utan mörk choklad, grädde eller bär. Sockersuget finns där men är inte så starkt som jag trodde. Antagligen för att jag har vant mig av vid stora sockerchocker nuförtiden än för ett år sen…

Kia
0

Klart det  är okej kör på :)

Kram

zeretki
0

Ahh, känner mig duktig! Var på väg att köpa en chokladbit och sen en chokladbiskvi men undvek båda två. Tänkte att så hungrig är jag inte ändå, jag klarar mig. Skrattande

[linda-pinda]
0

Härligt zeretki! Go, go, go! Visa vem det är som bestämmer!
Kram, Linda

Margareta
0

Duktigt zeretki! Go on!

Numer pensionär i Nynäshamn

kerstinjoh
0

Spännande att få följa dig. Lycka till!Glad

Kia
0

Hur går det Zeretki?

(kram)

zeretki
0

Jag har de senaste dagarna gjort misstag. En Sweetie, vilket inte var så farligt egentligen förutom att jag fick brännande sveda på läpparna…

Sen slutade jag med ost och grädde, vilket ledde till att jag isället åt chokladbollssmet: smör, kokos,kakao…och lite honung.

Inte bra alls!

Så nu blir det grädde och ost igen, annars klarar jag det inte. Det funkar så superbra med grädde, hallon eller blåbär. Då går allt som det ska. Glad

[linda-pinda]
0

Grädde och bär - mums! *slickar mig om munnen*

Bra att du snabbt upptäcker vad som fungerar och inte fungerar för dig! Det är ju så vi lär oss vad vi kan göra som för oss i rätt riktning!

Kram, Linda

zeretki
0

#8  Ja, det känns som att jag har haft kontroll över sockersuget tidigare. Men så skulle jag testa att ta bort ost och grädde för att ev. gå ner lite i vikt, då fick hjärnan helt spel och vill ha massor av socker! Och bara hallon funkade inte heller, jag provade.

Så jag kommer att återgå till att äta ost och grädde, men kanske inte i stora mängder.

Och den efterätt jag får äta kommer att se ut så här: smält kokos över frusna hallon, sedan lite grädde över. Det blir som glass nästan.

Antar att fettet också hjälper, det är min erfarenhet iallafall. Skrattande

zeretki
0

Mat idag: fläskkarre, smör, ost, äggröra med lite grädde, broccoli. Perfekt!  Skrattande

supermoccine
0

Kul att du också gjort en sådan här tråd! Funder på det med, hummelihum..

zeretki
0

#11 Det är faktiskt bra för en själv, att hålla koll på så man inte låter sig själv glömma bort vad man äter.

Jag känner att det är lätt för mig att unna mig något ibland och då är det bra att se när en gång i veckan blir till varje dag. Flört

Gör en egen tråd du!

zeretki
0

Mat idag: ost, smör, fläskkött, ägg, lite grädde, några hallon, en kopp kaffe med mjölk

Jag skriver inte upp alla detaljer eller mängder, bara vad jag ätit så jag kan hålla koll på sånt jag inte ska äta för mycket av, t.ex. grädde och hallon.

zeretki
0

Ha! Vilken lögn att skriva varje dag…

Jaja, jag har slarvat hemma hos mina föräldrar. Huvudvärk idag.

Ska åka bort en vecka och träffa kompisar i Uppsala, det lär ju bli svårt att hålla på LowCarb-kosten… Men jag KAN INTE äta mjölmat, då kommer min mage att paja helt. Potatis funkar eventuellt…

Det svåraste blir socker och godis. Folk äter sånt och jag kommer att bli frestad…