Annons:
Etiketteralkoholberoendeåterfall
Läst 190 ggr
Pyttelite
1/25/21, 9:13 PM

Jan-Erick fick återfall i höstas under pandemin

***Jan Erick Hursti i Gislaved är en av de som tagit återfall under pandemin.
"Det var ett rejält återfall i höstas. Efter att ha varit nykter i nio år. Det var tufft", säger Jan-Erick. ***

Läs om Jan-Erick i klippet nedan:

https://sverigesradio.se/artikel/jan-erick-foll-tillbaka-till-alkoholen-hemskt


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Jan Erick Hursti i Gislaved är en av de som tagit återfall under pandemin. "Det var ett rejält återfall i höstas. Efter att ha varit nykter i nio år. ...
Annons:
Gronstedt
1/26/21, 10:23 AM
#1

Ja, det är nog många som dråsat av vagnen nu. Många har ju fått ge upp de olika intressen och sysselsättningar de använt för att hålla sig borta från vad det nu är man är beroende av, då blir det förstås ännu svårare att hålla i.

Även olika stödgrupper och möten har förstås fått ställa in och ställa verksamhet, det gör det än värre för dem som brukar delta i sådant och som behöver det stödet.

Pyttelite
1/26/21, 11:14 AM
#2

#1: Man behöver inte vara i riskgruppen innan för att trilla dit tyvärr.

Det är lätt att det blir ett eller ett glas hemma när livet blir upp och ner.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Gronstedt
1/26/21, 4:30 PM
#3

#2: Nej, det är sant.

Draken
2/10/21, 12:08 PM
#4

Tyvärr är det många (däribland min egen son) som har tagit återfall nu under pandemin. Det höll på att gå riktigt illa.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Pyttelite
2/10/21, 12:10 PM
#5

#4: Alla är vi känsliga för förändringar och det är inte ens lätt att hantera en ”vanlig” vardag alla gånger.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Draken
2/10/21, 12:11 PM
#6

#5: Nej precis. Men det är tragiskt att inte psykiatrin, eller i värsta fall, polisen kan gripa in och göra nånting .

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2/24/21, 4:21 PM
#7

Fick ett tragiskt besked idag.

En av sonens "kompisar" har tagit en överdos och avlidit.
Han bad om hjälpt genom psykiatrin flera gånger, men fick alltid till svar att nej, vi kan inte ta så många akuta nu under pandemin.Du får återkomma. Pojkens mamma och storasyster har också legat på psykiatrin men fått samma svar.

Pojken avled inatt på sjukhuset efter att ha hittats på en bänk nere på stan. Han blev 22 år gammal 😢

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Pyttelite
2/24/21, 4:28 PM
#8

#7: Beklagar den sorgliga nyheten.

Droger är skit.

Hoppas att din pojk inte blir för negativt berörd och att familjen får hjälp.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Draken
2/24/21, 4:41 PM
#9

Droger är något av det värsta som finns. Känns ännu värre nu när man har haft det helt inpå kroppen såpass länge och med den berg och dalbanan som har varit senaste året. Jag lider med familjen, självklart, det kunde ha varit min egen son. Men jag orkar inte ta in andras sorg just nu. jag känner mig jättehemsk men så är det.

Jo han var jätteledsen. Tack och lov så sitter han på behandlingshem med restriktioner nu, så han får professionell hjälp, det känns tryggt.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: