Fariah Idle talar ut om missbruk
Fariah Idle, en social entreprenör och ett välkänt ansikte från Tensta, har i hemlighet missbrukat det narkotikaklassade läkemedlet tramadol i tio års tid. Nu försöker hon bli ren.
Lyssna här på hennes berättelse:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/fariha-har-missbrukat-tramadol-i-tio-ar
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Starkt av henne att gå ut och berätta om sitt missbruk.
#1: Ja det är då man är rätta förebilden.
Även om man fastnat i skiten så försöker man ta sig därifrån.
Det är inte lätt men det går.
- Redigerat 2021-04-17 16:17 av Pyttelite
#2: Det är det jag försöker intala min son också. Han har ju trillat dit igen …ordentligt tyvärr 😔
#3: Tråkigt att höra men berätta för honom att han är ung och det kommer att gå bra bara han inte ger upp.
Droger bygger ju på beroende och att det är lätt att trilla dit igen men det innebär inte att det är för alltid.
#4: Jo han var hit igår och då var han något så när nykter. Men han har gått på både benso och tjack förutom Cannabis de senaste veckorna.
Vi kommer att göra ytterligare en orosanmälan på honom till veckan. Det har kommit in flera stycken ..tyvärr anonyma. Jag pratade med hans handläggare i går och hon sa att de kan få LVM på honom om vi kommer in med anmälan, så det tänker vi göra.
#5: Bra att ni har handläggaren med er och skit att det inte vänder.
Jo vi har både handläggaren och hans läkare med oss. Läkaren kan inte heller göra så mycket utan belägg, men han sa att en orosanmälan från oss nog skulle fungera.