Ge mig styrka!
Jobbar i butik den här veckan, som vikarie för bekanta på semester. Jag har just plockat upp godis i påsar - de allra läckraste chokladpraliner med fikon och nötter, 15 i varje påse och ett tomteklistermärke på varje. Och några i en skål som smakprov. Och jag ska inte äta några. Jag tömde till och med ut chokladsmulorna i botten på burken när den var tom.
MEN DE ROPAR PÅ MIG!

Ge dem kalla handen… de vill dig inget gott… Fokusera på hur illa du mår om du skulle äta dem… klaga, bit ihop… vad som helst men låt dem inte vinna!!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Giftförklara godiset!!
Jag håller alla tummar jag har för att du lyckas stå emot sockerdemonen, som just nu bedriver propaganda i ditt huvud!
Det är sjukdomen - stå emot - du klarar det!
Det viktigaste som finns är att förbli abstinent även om de så skulle försöka anfalla dig (alltså chokladen)
Heja Dig - Stå på dig och tala förstånd med dig själv…..D U B E H Ö V E R I N T E Ä T A D E T D Ä R!!!!!
Kram på dig

Stå på dej!!! Låt inte sockerdemonerna vinna. Har jag förstått rätt att du är LCHFare? Se då till att hålla dej ordentligt mätt på riktig mat. Ät fett. Ha en påse med ostkuber lätt tillgänglig. Eller torkat kött, hjärta och lever.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Vad ger det dig att stoppa in det i din mun??? Vad ger det dig att inte stoppa in det i din mun???
Känn efter
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Tänk GIFT GIFT GIFT! Godis är GIFT!
Ät ett äpple. Ibland hjälper det att göra något annat i stället för det man inte får göra.
Vänliga hälsningar
Niklas
#8 Ett äpple hade nog gjort saken värre på tanke på fruktsockret i äpplet :)
Gronstedt, stå på dig det blir bra i slutändan. Jag vet hur det är när godis pratar med en. Det gör den ständigt med mig. Kan föra långa konversationer med det. Låter ju helt sjukt att man pratar med det men så är det. Tyvärr resonerar godiset aldrig som jag :)…..
Men man börjar blir lite mer övertygad för var dag som går.
Hur går det?
/Kia
I går slängde jag det som låg kvar i provsmakningsskålen efter helgen och lade upp nytt - hörde bara några svaga pip ur soppåsen. Seger
!

Så bra!! Du har lyckats trötta ut de små rackarna. Dom har väl ätit för mycket socker så orken tröt… 
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Ta bort provsmakningsskålen… och rädda några likasinnade som har svårt att stå emot…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#12: Jag vet, jag borde! Men jag har ju skyldigheter mot butiksägarna också
. Jag försöker övertala dem att inte ha sådant i butiken, men det hör ju liksom till så här i jultid. Det är i alla fall hemlagat godis av rena råvaror, inga kemikalier. Lite samvetskonflikt där …