Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettövrigt
Läst 1151 ggr
kerstinjo
2008-01-13 20:53
0

Tunga tankar.

Tänk när livet känns svårt, tänk när tillvaron känns hopplös, tänk när man känner att man inte orkar mer?

Tänk när tankarna på barn, barnbarn, make och ett "normalt"liv inte räcker til.

, Vad gör man då?

Kerstin 

catfoot
2008-01-13 22:06
0

Funderar över meningen med livet..Vad har jag för uppgift att fylla

Jag själv genomgår just nu en kris, å alla dess tankar finns i min hjärna..

Jag får min kraft av mitt barnbarn, han ger mig energi ett tag till..

Men har inte hittat svaret till de frågor du ställde..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hoppfull
2008-01-13 23:01
0

Ja där har jag varit många gånger… när jag tänkt att barnen skulle ha det bättre utan mig och att jag nog inte vill mera nu. Men så känner jag att man får inte fega ur, att svika barn, sambo och andra för att jag inte klarar att reda ut mitt liv skulle lämna spår i dem resten av deras liv… och så försöker jag på nytt och orkar lite till och lite till.

Det kanske är fel att tänka att man gör det för någon annan, men det är det bästa jag kan.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Heidi_M
2008-01-13 23:28
0

När den tunga tanken kommer…

Så välkommna den för att kunna ta farväl av den…

Inbjud utan att fastna i den del som behöver passera..

När den tunga tanken kommer så välkommna den för att kunna ta ett värdigt farväl , Ty den är en del av dig .

Massa bullshit kanske ..men det funkar för mig ..och med hjälp av alla kloka bra affirmationer .. möten och stöd och hjälp från andra som förstår i och med att de vart med om liknande saker .

Jag har länge gått i de tankarna att mina barn skulle ha det bättre utan mig och så ..men de tankarna kommer inte lika ofta.

Men första gången jag fick dessa orden sagt till mig blev jag arg .

-Du är den viktigaste personen i ditt liv!

Herre min dag va jag protesterade ..det var ju barnen som va viktigast ..men jag har böjt på nacken och fattar att om jag inte mår bra så gör inte barnen det heller ..alltså måste jag jobba på mig för att barnen ska få det så bra som de kan .

Så när Jag har dåliga dagar så försöker jag låta de destruktiva och dysfunktionella tankarna passera ..och funkar inte det så tänker jag på barnen …för de påminner mig om att jag behöver ta hand om mig och fokusera .

Och funderingarna över meningen med livet ! Ja ..jag ser det som så att jag släpper det också .

Det är inte jag som styr ,och det som sker det sker .

Dagen igår har passerat ,dagen i morgon är en gåta ..men dagen idag är en gåva ..därför kallas den present .

De tankarna får mig att bara ta det som det kommer och funderingarna om vad det är för mening blir inte lika viktiga..

Jennix
2008-01-14 00:14
0

Ja, usch. Det är jobbigt. Många gånger har jag tänkt detta, vem bryr sig om jag dör? Och varför bryr jag mig om nån blir lessen om jag dör?

Nej, ibland gör man inte det.

Jag har nog insett och känner, att det är mitt liv och jag ska leva det för mig och min skull. Definitivt positiva affirmationer, Mia Törnblom och shamanism har funkat för min del. Gett mig styrka att leva vidare.

*stor kram till kerstin*

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Gronstedt
2008-01-14 08:55
0

Två saker har jag använt för att avvisa den lockande tanken på att upphöra att existera.

Det ena är att om jag går, så har de vunnit. Det kommer inte att hända!

Den andra är att om jag går så missar jag vad som händer sedan. Och jag är så jämra nyfiken!

Trivialt, men sant för mig.

Hoppfull
2008-01-14 09:06
0

Trivialt eller ej, det viktigaste är ju att man hittar någon form av motivation att fortsätta sin resa! :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.