Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettleva-i-tillfrisknad
Läst 524 ggr
stratus96
0

Beroende av alla sorter

JÄTTE bra sida detta. ALLA har lika svårt med beroendet. Jag själv har i 12 år ätit lugnande och smärtstillande och jag har ej själv sett mig som sk. "missbrukare" men det är ju livskvaliten som man rycker undan för sig själv ju :) Jag slog rejält i bott den 4e juli ifjol och körde bil med lugnande i kroppen. STOR LARM kopplades på och jag blev först av med min son som är ALLT för mig.SÅ jag slog BANG rakt i botten och klippte helt denna livsstil. I ÖVER en månad var jag så abstinent att jag vissa dagar inte ens visste om det var dag/natt vad jag hette mm. mm. Men efter det värsta lagt sig så klarnade det en del. NU stog jag på botten i en torr brunn och tittade 15 meter upp. Så kändes det då. Kan låta konstigt men jag var helt slut av allt samman. NU har jag kommit tillbaks till livet och lite förtroende har jag fått av mitt underbara x som jag har pojken ihop med, Nu dryga halvåret efter har jag varit fri förutom ett återfall 20 sept. 1 dag men ändå en dag för mkt. Den gången kom ingen abstinens utan ÅNGEST som e minst lika jobbig.. Sen då har det utan svackor gått jätte bra och ser att denna resa jag gjorde sist. INTE får upprepa sig för då tappar jag även fotfästet från botten. Jag går hos en socionom 2-3 dagar i veckan och han har hjälpt mig att komma tillbaks.. VAD jag vill säga är att OAVSETT vad vi har för beroende så är alla olika ett rent H-Vete för var och en som har detta oavsett beroende. Nu lever jag med samtal flera dagar i veckan och har tillgång till Mobila psykteamet dygnet runt om jag behöver. Men jag har fått verktyg att ha med mig på vägen. Och denna sajt är Underbar tycker jag. Inget beroende kan vara värre än nåt annat. så att samla alla under ett tak så här finner jag bara positivt..  KÄMPA PÅ med era beroenden  Kom igen det fungerar

Kia
0

Tack för du delar med dig av din historia, som har varit så tuff.

Jag håller med dig om att alla beroenden är så fruktansvärt kämpiga och jobbiga och att vi alla här som är beroende oavsett av vad är starka människor som har fått så mycket insikter i livet. Alla insikter är inte till det roliga men iallafall att man kan gå vidare utan att skada sin omgivning mer än vad man redan gjort. Man kan inte förändra det förflutna men man kan acceptera det och sen se en dag i taget.

Jag tycker det är kanon att du får den hjälp du får och att du kämpar på så som du gör. Det är en fantastisk grupp av människor här på forumet som delar med sig av sitt innersta.

Som man ibland säger i vissa sammanhang, Det Fungerar, När vi Agerar:)