Trött, godissugen och allmänt ur form
i kväll mår jag uselt. jag är frusen, sugen på allt som går att äta, känner mig trött och sliten. Jag som var så glad att sockersuget hade lagt sig men det har fortfarande stor makt över mig. Troligtvis åt jag för lite till middag(lite fläskött paprika och lite lök). tycket dock att jag stekte i ganska mycket kokkosfett. men tydligen räckte det inte. Har nu ätit lite nötter och några ostbitar så att jag känner mig något mer nöjd. Men det jobbiga är att suget hann sätta igång.Jag håller på att bli galen av längtan efter något sött. vågar inte äta något mer för vad jag än stoppar i mig så vill jag bara ha mer och mer. Som den "duktige" överätare jag är så kan jag överäta det mesta.
Ofta faller jag dit när jag är trött, jobbat mycket, stressad och inte har riktigt kontroll över min situation. Barnen kräver sitt med läxor mm och jag vill helst bara gå och gömma mig i en garderob. Och då sätter matdemonen i mig igång. Det känns om ett stort tomt hål i magen som till varje pris måste fyllas med mat.
Men jag tänker klara mig den här gången. Det lättar lite att få skriva av sig lite och det är svårt att äta samtidigt som man skriver. Och snart får jag gå och lägga mig och då kan jag inte äta.
Jag får ta till alla de verktyg jag har sedan tidigare för att klara mig genom kvällen. Matdemonen ska inte få övertaget i kväll
Det här är nog den första riktiga prövningen sedan jag slutade med alla snabba kolhydrater.

Lycka till att hålla demonen stången, du är på god väg att klara av det när du kan skriva och berätta för oss hur du känner.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Instämmer med Tilda.T!
Oj, vad jag känneri gen mig i det du skriver, kickelina66… det stora, tomrummet som måste fyllas. Men du är på rätt väg; sätt dig och skriv här istället för att äta. Det hjälpte mig enormt för någon vecka sedan! *älskar den här platsen och dess invånare*
Nu skall jag ta en skiva sidfläsk och knapra på till Design Simon och Tomas!

Yngsta sonen kräktes i kväll, så nu vet jag vad som väntar mig i natt. Nu går det i allafall inte att oroa sig för en massa saker, bara att gilla läget och hoppas att resten av familjen klarar sig. Fy vad jag avskyr magsjuka
Åt nyss några bitar mörk cholkad, tyvärr var det marabos mörka choklad men det var det enda vi hade hemma. Den är egentligen för söt och det tyckte jag också. det räckte med några bitar så kännde jag mig nöjd. Jag tror att jag reder upp det här i kväll. tack och lov att jag hittade det här forumet och alla härliga människor här.