Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 2390 ggr
kerstinjo
0

Äppelcidervinäger och krom?

Blev uppringd från Naturpost idag, det ville sälja kapslar med äppelcidervinäger och krom till mig.

Jag tillhör de människor som har en lagom vikt, men jag tror inte ett dugg på genvägar om man vill minska sin vikt. Enligt Naturpost skull äpplecdervinäger öka min mättnadskänsla och kromet skulle ta bort sötsuget!!Förvånad

Vad säger ni som kämpar med er vikt?

Kerstin 

Hoppfull
0

De är kända medel just i det syftet. Själv har jag aldrig testat då jag inte riktigt tror att det hjälper.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Gronstedt
0

Det finns de som tror på detta, men jag vet av erfarenhet att det inte är sant för mig.

Hoppfull
0

Jaa fungerar det för dem för att de tror så starkt på det så är det bara att gratulera :)

Gronstedt
0

Visserligen kan tro försätta berg, men min erfarenhet är att den inte kan försätta fläsk Flört!

Hoppfull
0

Hahaha, men finns det inte de som (åtminstone påstår sig) tänker sig smala? Har läst om något sådant någonstans.

korseett
0

Krombrist är vanligt och bristsymtom är just blodsockerfall och sötsug. Brist kan man få när man har ett högtintag av raffinerade livsmedel och socker. Kromtillskott kan alltså hjälpa till att stävja ett sötsug. Blir du hjälpt av kromtillskott så har har du haft en brist.

Jennix
0

Både äppelvinäger och krom sägs ta bort sockersug, kanske därför vissa har gått ner i vikt av det?

För min del har jag provat båda och inte f*n försvann nåt sockersug inte… Skrikandes

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

AnneN
0

Äppelcidervinäger har jag testat och för mej fungerade det inte, men krom kanske jag borde köpa å se om det kanske kan hjälpa

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

korseett
0

en del vet jag har blivit bättre från sötsuget med hjälp av krom

Brynhilde
0

Jag har inte provat krom, bara äppelcidervinäger. Det enda som hände var att jag fick ont i halsen.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Kia
0

Dom har ringt mig med för inte så längesen men jag sa nej-tack. Jag tror inte det hade hjälpt mig… Nyttigt kanske ,ja vad vet jag **S

Hatar när de ringer en så. Oftast en söndag kl 2030 kanske ska man ta kontakt med det där Nixregistret iallafall :)

Brynhilde
0

Jag registrerade mej på nix för ett par tre år sen och jag har sluppit i stort sett alla telefonförsäljare sen dess. Det är så otroligt skönt. Jag ser det som hemfridsbrott att säljare ringer både bittida och sent.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

kerstinjo
0

På tal om telefonförsäljare måste jag få berätta när en ung stackars kille ringde och ville sälja bambusockar till mig. Bambusockar!!!???

Jag drabbades av ett hysteriskt skrattanfall och det enda jag fick ur mig var; bambusockar, du är inte klok!!

Eftersom jag trodde att det var någon som drev med mig fick han förklara flera ggr medans jag bara skrattade.

Samtalet blev så småningom riktigt trevligt, och killen berättade att han var stud och hade detta som extraknäck. Jo visst, han hade bambusockar på sig.

Om jag köpte några? Näe! men både han och jag fick oss ett gott skratt.Skrattande

Kerstin 

Kia
0

bambusockar?? Vad är det *skratt*….. Vilket extraknäck*S* man kan ju undra om han fick sålt några någonsin.